رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: یک میلیون و ۷۸۰ هزار نفر تاکنون برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.

سیدمجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: زائران اربعین صرف نظر از زمان مراجعه به گذرگاه‌های ۶ گانه برای شرکت در مراسم اربعین حسینی ثبت نام خود را برای برنامه‌ریزی بهتر زودتر در سامانه سماح انجام دهند و آن به تاخیر نیاندازند.

وی افزود:از اول ماه صفر و آغاز حرکت زائران در مرز‌های ۶ گانه مشکل خاصی گزارش نشده و همه چیز خوب و موکب‌های خدمت رسانی نیز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و در روز‌های آینده فعالیت آنها نیز بیشتر خواهد شد.

میراحمدی گفت: در سمت عراق نیز خدمات به زائران اربعین بسیار بهتر از سال‌های قبل بوده و با نظم بهتری در جریان است ضمن اینکه در بخش حمل و نقل زائران از مرز‌ها نیز اقدامات خوبی از سوی عراق پیش بینی شده و مشکلی در این خصوص نیست.

وی افزود: با نزدیک شدن به اربعین حسینی با اعلام مسئولان محلی کردستان عراق در مرز باشماق زائران از مرز تا سلیمانیه به صورت رایگان جابجا خواهند شد.

رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: زائرانی که گذرنامه‌های آنها کمتر از ۶ ماه تاریخ دارد با توافق کشور عراق مشکلی برای تردد ندارند و کسانی که گذرنامه معتبر ندارند درخواست خود را برای صدور گذرنامه زیارتی از سکوی پلیس من ثبت کنند تا در مدت زمان کوتاهی برای آنها صادر شود.

وی افزود: زائران اربعین از لباس‌های که گرما را به خود جذب می‌کنند، استفاده نکنند و کلاه، عینک آفتابی و قمقمه مناسب آب به همراه داشته باشند و ساعت حرکت را در زمانی که هوا گرم نباشد انجام دهند.

میراحمدی بیان کرد: زائران با خودرو‌های شخصی به مرز‌ها مراجعه کنند و مدت ماندگاری در عراق را بیشتر از ۶ روز قرار ندهند.

وی افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده مرزشلمچه برای اتباع مقیم و مرزچذابه برای اتباع غیرمقیم در نظر گرفته شده است و اتباع خارجی بدون روادید و گذرنامه معتبر به مرز‌ها مراجعه نکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.