وزارت خارجه سوئیس به اظهارات غیرانسانی یک وزیر کابینه رژیم صهیونیستی درباره لزوم گرسنگی‌دادن به مردم غزه واکنش نشان داد و آن را جنایت جنگی نامید.

وزارت خارجه سوئیس، در واکنش به اظهارات «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی کابینه رژیم صهیونیستی درباره لزوم گرسنگی دادن به مردم نوار غزه، طی پیامی در شبکه ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد: گرسنگی دادن به غیرنظامیان جنایت جنگی است.

وزارت خارجه سوئیس اعلام کرد: اظهارات اخیر اسموتریچ غیرقابل پذیرش است و انتظار داریم که کابینه اسرائیل به حقوق بشردوستانه بین المللی احترام بگذارد.

این در حالی است که پیشتر «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» نیز در واکنش به اظهارات اسموتریچ گفته بود که این اظهارات نشان داد رژیم صهیونیستی با برنامه ریزی قبلی سیاست نسل کشی ساکنان غزه را در دستور کار قرار داده است.

وی از دادستانی کل دیوان کیفری بین‌المللی خواست حکم بازداشت این تروریست را که نسل‌کشی را ترویج داده و از آن حمایت می‌کند، صادر و این مقام صهیونیست و دار و دسته نئونازی وی را محاکمه کند.

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز اعلام کرد: درخواست اسموتریچ برای گرسنه نگه داشتن دو میلیون فلسطینی در نوار غزه تا سرحد مرگ، اعتراف به سیاست کشتار جمعی است که رژیم صهیونیستی به آن افتخار می‌کند.

«جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: گرسنگی‌دادن عمدی به غیرنظامیان جنایت جنگی است و بیانیه اسموتریچ، تحقیر حقوق بین‌الملل و اصول اولیه انسانی است.

وزارت خارجه فرانسه نیز در بیانیه‌ای از اسموتریچ انتقاد و نگرانی عمیق خود را از این اظهارات او ابراز کرد.

«سباستین فیشر» سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین گفت: این اظهارات کاملاً غیرقابل قبول و جنایتکارانه است. این یک الزام بشری و یک اصل اساسی حقوق بین‌الملل بشردوستانه است که از غیرنظامیان حتی در جنگ محافظت شود، آنها باید به آب و غذا دسترسی داشته باشند.

«دیوید لمی» وزیر خارجه انگلیس نیز اعلام کرد: قوانین بین‌المللی نمی‌تواند از این واضح‌تر بیان کرده باشد که گرسنگی دادن به غیرنظامیان یک جنایت جنگی است.

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی چند روز قبل گفته بود: «کسی نمی‌خواهد که ۲ میلیون شهروند غزه کشته شوند یا گرسنه نگاه داشته شوند، اما با این حال، این کار می‌تواند تا زمان بازگشت اسرای ما، عادلانه و اخلاقی باشد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار