نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: مجلس شورای اسلامی نهایت همکاری را با دولت برای انتخاب وزرا داشته باشد تا موفقیت دولت در نهایت به نفع تمام ملت ایران تمام شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: امروز دوره تنفیذ و تحلیف دولت کریمه به پایان رسیده و اکنون نوبت معرفی وزرا به مجلس برای رای اعتماد است، امیدواریم مجلس نهایت همکاری را با دولت داشته باشد، چراکه بنابر فرمایش مقام معظم رهبری موفقیت دولت نیز موفقیت تمام مردم ایران به حساب می‌آید.

وی اضافه کرد: از مسئولان دولتی می‌خواهیم که وعده‌ها را محقق ساخته و به فکر رفع فقر، گرفتاری، و مشکلات اقتصادی مردم باشند تا انشالله رفاه مردم بهبود یافته و وضعیت اقتصادی مردم بهتر شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی سپس به خروج فرانسوی‌ها و آمریکایی‌ها از کشور‌های مسلمان جهان اشاره کرد و گفت: ایادی غرب درحال اخراج از کشور‌های اسلامی هستند که این جریان حتی تا قلب آفریقا یعنی کشور نیجریه نیز رسوخ پیدا کرده که امیدواریم هرچه زودتر شاهد حذف کامل این نیرو‌های استعمارگر از کشور‌های درحال رشد و توسعه باشیم.

امام جمعه قزوین به شهادت اسماعیل هنیه و انتخاب یحیی سنوار به عنوان رییس دفتر سیاسی جنبش حماس اشاره کرد و گفت: ترور اسماعیل هنیه به ضرر رژیم صهیونیستی تمام شد و اتفاقا انتخاب آقای سنوار بعد‌ها برای جبهه مقاومت پیروزی بیشتری به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ادامه داد: امروز صهیونیست‌ها درحال فروپاشی هستند و کمر اقتصاد آنها شکسته است، حتی بیشتر این صهیونیست‌ها درحال مهاجرت به کشور‌های جهان هستند و این درحالی است که نفرت و انزجار مردم جهان روز به روز از این جنایتکاران بیشتر می‌شود.

امام جمعه قزوین در ادامه خطبه‌ها به مناسبت صنایع کوچک و خانگی اشاره کرد و گفت: این صنایع به لطف دولت‌ها بهتر دیده می‌شود، اما همچنان این صنعت به عنوان یک اقتصاد موثر و ثروت بلقوه مورد توجه قرار نگرفته که باید در این راستا روستا‌ها را از مصرف گرایی خارج کرد و اقتصاد خرد و کوچک را تقویت ساخت.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در خصوص صرفه جویی در مصرف برق و انرژی بیان کرد: مردم نسبت به مصرف انرژی حساس و دغدغه‌مند باشند، باید رحم کرد تا خداوند به ما رحم کند، تا جایی که می‌توانید در استفاده از برق و انرژی صرفه جویی کنید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و گفت: امام فرمودند که سه چیز شامل تکبر، حرص و حسد انسان را نابود می‌کند که اگر کسی این موارد را از خود دور کند، خوشبخت و سعادتمند خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی به سالروز خیانت حکومت پهلوی در مورد بحرین اشاره کرد و گفت: در این حکومت پدر و فرزند دوران پهلوی بحرین را که از استان‌های جمهوری اسلامی بود، تقدیم کشور‌های خارجی کردند و به تمامیت ارضی کشور آسیب زدند.

امام جمعه قزوین در خصوص رعایت تقوا نیز بادآور شد: کسی که جلوی پارتی بازی، حرام خوری، غیبت، تهمت را بگیرد و صفا و محبت را افزایش دهد تقوای الهی دارد، هیچ چیزی نمی‌تواند انسان را به سعادت برساند، کسی که تقوا دارد، همه چیز دارد و عظمت و سربلندی دارد، اما کسی که تقوا نداشته باشد، اما به اندازه یک دنیا مال و اموال داشته باشد، فقیر به حساب می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.