استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شورا‌ها باید بر فعالیت شهرداران نظارت بیشتری داشته باشند و در ارائه برنامه‌های کاربردی و توسعه‌ای به شهرداران کمک کنند.

محمد کرمی در جلسه شورای اسلامی استان اظهار داشت: طبق قانون، شورا‌ها اختیارات لازم در زمینه‌های مختلف شهری را دارا می‌باشند لذا رسیدن به توسعه شهری و پیشرفت در همه زمینه‌ها باید با برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود.

وی با اشاره به لزوم مواد سازی در راستای توسعه شهری اظهار داشت: شهرداران می‌توانند؛ با استفاده از قانون مولدسازی اعتبارات برخی از پروژه‌ها را تامین و یا اینکه امکانات خود را در اختیار سرمایه‌گذاران برای درآمد زایی و توسعه و پیشرفت شهر قرار دهند.

استاندار با مخاطب قرار دادن مسئولان گفت: باید توجه ویژه‌ای به شهر‌های استان سیستان و بلوچستان و درآمد پایین برخی شهر‌های این استان صورت گیرد.

کرمی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در زمینه درآمد شهر‌ها به خصوص شهر‌های مرزی در سطح استان افزود: طبق پیگیری‌های لازم طرحی از سوی وزارت اقتصاد و دارایی به مجلس ارائه شده تا درصدی از درآمد گمرک و مالیات‌ها به استان واگذار شود و در زمینه توسعه شهری مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.
 
وی با بیان اینکه برخی شهرداری‌ها ماهیانه مبالغ هنگفتی صرف پرداخت حقوق کارکنان خود می‌کنند، بر لزوم کسب درآمد‌های بیشتر توسط شهرداری‌ها تاکید کرد و افزود: به عنوان مثال شهرداری زاهدان ماهیانه میلیارد‌ها تومان حقوق پرداخت می‌کند که رقم قابل توجهی است و باید با برنامه‌ریزی دقیق به دنبال کسب درآمد‌های بیشتر باشد.

 کرمی در این نشست با اشاره به نیازمندی‌های استان اذعان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته در زمینه دلایل عدم موفقیت در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید برنامه ریزی دقیق در زمینه رشته‌های تحصیلی و تطابق با نیاز‌های جامعه و مهارت محوری در دانشگاه‌ها مورد توجه مسئولان باشد.

وی با اشاره به نیاز به نیروی انسانی متخصص در کارخانه‌ها و معادن و شهرک‌های صنعتی استان افزود: معدن مس جانجا اکنون ۳۰۰۰ نیروی متخصص نیاز دارد که بایستی در این راستا با همدلی و هم‌افزایی تدابیر لازم اندیشیده شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به برخی مخالفت‌ها در زمینه پیشرفت اقتصادی و توسعه کار در سطح استان اشاره و تاکید کرد: برخی از جوانان استان به منظور آموزش نیروی جوان به استان اصفهان جهت آموزش فرستاده شدند، که اکنون شاهد فعالیت آنها در مراکز تولیدی خصوصا معادن و کارخانه‌ها هستیم.

کرمی تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان دارای معادن فراوانی است که ثروت‌های بی‌نظیری هستند.

وی با اشاره به حوزه‌های مختلف تجارت در سطح استان بیان داشت: برنامه‌ریزی لازم برای ایجاد بزرگترین مرکز تعمیر هواپیمای کشور در این استان در دست اقدام است که با کمبود نیروی متخصص مواجهیم بنابراین باید آموزش‌های لازم در این زمینه انجام شود.

استاندار در ادامه اضافه کرد: با تبدیل استان به مرکز تعمیر هواپیما می‌توانیم نیاز کشور‌های اطراف را نیز تامین کنیم.
 
کرمی با اشاره به طرح راه‌اندازی مرکز تعمیر ماشین آلات سنگین به خصوص استان‌های همجوار در سطح استان گفت: بایستی حضور مردم در سرمایه‌گذاری را مورد توجه قرار دهیم، زیرا سبب پیشرفت کار درعرصه فعالیت‌های اقتصادی و همه عرصه‌ها خواهد بود.

وی افزود: در راستای پیشرفت در عرصه بهداشت و درمان، بیمارستان تامین اجتماعی در منطقه آزاد چابهار در حال احداث است و بیمارستان کنارک نیز توسط ارتش جمهوری اسلامی و اعتبارات اهدایی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به بهره‌برداری رسید.

استاندار با اشاره به مسئله سوخت در سطح استان تصریح کرد: جلسات با مسئولان کشوری در زمینه حل مسائل سوختی استان برگزار شده است ولی برخی از برنامه‌ها مصوبه کشوری هستند.

کرمی با اشاره به دیدار اخیر با رئیس جمهور محترم گفت: پیرامون مسائل استان به ویژه در زمینه کریدور‌ها و اقداماتی که در سطح استان در حال انجام است، گفتگو‌هایی با ریاست محترم جمهوری؛ انجام شد.

استاندار سیستان و بلوچستان در پایان اذعان کرد: سیاست‌های کلان نظام مشخص است و هر دستگاهی وظایف و اختیارات خاص خود را دارد و اگر مسئولی در هر زمینه کوتاهی کند حتماً با وی برخورد خواهد شد.

 

برچسب ها: استانداری ، شوراها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار