مدیر تعاون روستایی لرستان گفت: هشت میلیون لیتر نفت سفید و گازوییل در روستاها، مناطق سخت گذر و متصل نشده به شبکه گاز سراسری لرستان در سه ماهه نخست امسال توزیع شد.

غلامعلی فتحی روز جمعه اظهار کرد: ارزش ریالی این مواد سوختی ۱۵ هزار و ۸۶۷ میلیون ریال است که با استفاده از تانکر‌های ۲۰ و ۳۰ هزار لیتری در مناطق مختلف روستا‌های استان توزیع شد.

وی افزود: تا پیش از گازرسانی به روستا‌ها ۴۰۰ فروشندگی سوخت در مناطق مختلف روستایی برای تحویل نفت سفید به روستاییان فعال بود که با گاز رسانی به این مناطق اکنون تعداد آنها به حدود ۱۰۰ واحد رسیده است.

مدیر تعاون روستایی لرستان با اشاره به توزیع آرد روستایی عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون هشت هزار و ۵۰۰ تن آرد در مناطق روستایی فاقد نانوایی توزیع شده است.

فتحی عنوان کرد: توزیع سهمیه آرد خانه پزی در روستا‌های فاقد واحد نانوایی از طریق سامانه "ساپال" انجام می‌شود که در این سامانه اطلاعات خانوار‌ها براساس کدملی و سکونت واقعی فرد در روستای مربوطه ثبت شده است.

وی تصریح کرد: سازمان تعاون روستایی علاوه بر توزیع آرد و سوخت میان روستاییان، توزیع نهاده‌های کشاورزی (کود و سموم)، خرید‌های توافقی و تضمینی محصولات کشاورزی همچون گندم، کلزا و کاملینا را در دستور کار دارد و برای جلوگیری از متضرر شدن باغداران، محصولات باغی آنها را در غالب توافقی، حمایتی یا تضمینی خریداری می‌نماید و همچنین توزیع نهاده‌های دامی از قبیل جو و کنستانتره را برای روستاییان برعهده دارد.

به گفته فتحی از ابتدای امسال تاکنون یک‌هزار و ۸۵۰ تن بذر اصلاح شده، ۳۸ هزار و ۵۲۴ هزار تن انواع نهاده‌های دامی و ۹ هزار و ۱۵ کیلوگرم انواع سموم در بین روستاییان توزیع شده است.

وی همچنین با اشاره به توزیع یک‌هزار و ۸۳۲ تن انواع کود‌های شیمیایی (آلی، زیستی و ریز مغذی) بین کشاورزان استان عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۵ هزار تن گندم، ۶ هزار و ۳۰۰ تن کلزا و۶۴۰ تن کاملینا از کشاورزان خرید ضمینی شده و ۵۹ هزار تن انواع محصولات کشاورزی نیز خرید حمایتی شده است.

 

برچسب ها: سوخت ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.