مدیرکل پست فارس گفت: از این ایام تا زمان اربعین نگاه ما به مرسولات حاوی گذرنامه نگاه ویژه‌ای است و به هیچ عنوان بیشتر از ۲۴ ساعت زائرین را منتظر نخواهیم گذاشت و اجازه نخواهیم داد هیچ مرسوله‌ای با تأخیر رهسپار شود.

روح‌الله عباسی در جمع خبرنگاران در خصوص صدور گذرنامه برای سفر اربعین، پس از تبریک به مناسبت روز خبرنگار گفت: امسال اکثر گذرنامه‌ها در مرکز کشور تولید و چاپ می‌شود و از طریق شبکه پستی توزیع می‌شود.

او ادامه داد: در استان پهناور فارس روزانه شاهد ورود تعداد زیادی گذرنامه اعم از زیارتی و عادی هستیم. همکاران ما به صورت آماده‌باش و تمام وقت در خدمت هم استانی‌ها هستند و با اولویت قرار دادن توزیع گذرنامه آمادگی دارند به محض ورود روادید به مرکز استان نسبت تجزیه، رهسپاری و توزیع آن اقدام کنند. همه واحد‌های توزیعی استان مکلف شدند که در توزیع گذرنامه با اولویت ویژه اقدام کنند تا ان‌شاءالله شاهد این باشیم که گذرنامه‌ها به موقع تحویل متقاضیان شود تا شاهد حضور پرشور مردم در پیاده‌روی اباعبدالله‌الحسین (ع) باشیم. 

عباسی در پاسخ به این سئوال که آیا امکان دریافت حضوری روادید وجود دارد یا خیر، تصریح کرد: اداره پست تلاش دارد با توجه به گرمی هوا و نسبت به وظیفه‌ای که دارد، نسبت به توزیع گذرنامه‌ها اقدام کند. اما برخی زائرین با توجه به هماهنگی‌هایی که انجام داده‌اند و فوریتی که وجود دارد می‌توانند به مرکز توزیع اداره پست کل استان فارس واقع در بلوار مدرس مراجعه کرده و گذرنامه خود را دریافت کند؛ لذا این آمادگی وجود دارد که همانند سنوات گذشته گذرنامه‌ها را حضوری تحویل دهیم، اما گذرنامه‌هایی که امروز وارد استان می‌شود فردا در سطح شیراز و شهرستان‌ها توزیع می‌شود. تفاوت تحویل حضوری و تحویل درب منزل ۲۴ ساعت بیشتر نیست و اگر کسی عجله‌ای ندارد، گذرنامه درب منزل تحویل داده خواهد شد. 

مدیر کل شرکت پست استان فارس اظهار کرد: از این ایام تا زمان اربعین نگاه ما به مرسولات حاوی گذرنامه نگاه ویژه‌ای است و به هیچ عنوان بیشتر از ۲۴ ساعت زائرین را منتظر نخواهیم گذاشت، ولی با این حال بخش تحویل حضوری فعال شده است و اگر زائری فرصت ندارد می‌تواند با حضور در مرکز پست استان فارس در حوالی ساعت ۱۱ تا حوالی ۱۵ مراجعه کرده و گذرنامه خود را تحویل بگیرد.

او در پاسخ به این سئوال که، مردم چگونه می‌توانند از وضعیت ورود گذرنامه به استان مطلع شوند، گفت: با هماهنگی‌هایی که با پلیس گذرنامه داشتیم، نرم افزار پلیس من به طور کامل هم درخواست و هم بارکد پستی را ارائه می‌دهد.

عباسی ادامه داد: با تفاهم و قراردادی که با پلیس گذرنامه داشتیم در زمان ثبت‌نام به صورت وب سرویس، بارکد پستی به همراه اطلاعات متقاضی و اطلاعات پستی در اختیار پلیس من قرار می‌گیرد تا در زمان صدور گذرنامه و پاکت گذاری بارکد پستی به همراه نشانه به روی پاکت چاپ شود؛ لذا برای اینکه اشخاص مطمئن شوند مرسوله تحویل شبکه پستی کشور شده و رهسپار استان فارس شده است کافی است به سامانه رهگیری مرسولات پستی شرکت ملی فارس به نشانی tracking.post.ir مراجعه کرده و از وضعیت مرسوله خود اطلاع پیدا کنند.

مدیرکل پست فارس ادامه داد: اگر مرسوله متقاضی به استان فارس رهسپار شده باشد، ۲۴ ساعت بعد در شیراز توسط اداره پست دریافت می‌شود و ۲۴ ساعت بعد درب منزل تحویل داده می‌شود. 

او در خصوص روند ورود گذرنامه به استان، گفت: روند ورود گذرنامه به استان فارس متفاوت است، اما یک روند صعودی داشتیم که از ۲ هزار گذرنامه شروع شده و به ۸ هزار گذرنامه در روز رسیده است. تلاش داریم که هر تعداد گذرنامه وارد استان شود همان روز تجزیه و رهسپار شود و مردم خاطر جمع باشند که پست استان تمرکز خود را به روی این موضوع گذاشته است و اجازه نخواهیم داد هیچ مرسوله‌ای با تأخیر رهسپار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار