نظرسنجی جدید شبکه سی ان بی سی آمریکا نشان می‌دهد که دونالد ترامپ، در انتخابات ۲۰۲۴ این کشور در مورد مسائل کلیدی اقتصادی بر کامالا هریس برتری دارد.

نظرسنجی اقتصادی جدید شبکه سی ان بی سی آمریکا نشان می‌دهد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در مورد مسائل کلیدی اقتصادی از کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، با برتری ۲ درصدی پیشرو است.

پس از کناره گیری جو بایدن از انتخابات و معرفی هریس به عنوان جایگزین او، سوءقصد به جان ترامپ و کنوانسیون جمهوری خواهان، برتری ۴۸ درصدی در مقابل ۴۶ درصدی ترامپ در محدوده خطای نظرسنجی سی ان بی سی قرار دارد و نسبت به برتری ۴۵ در مقابل ۴۳ درصدی ترامپ در برابر بایدن در سال گذشته تغییری نکرده است.

۸۱ درصد از دموکرات‌ها از هریس به عنوان نامزد خود راضی هستند، در حالی که فقط ۳۳ درصد از بایدن راضی بودند. از سوی دیگر ۸۰ درصد جمهوری‌خواهان از ترامپ به عنوان نامزد خود راضی هستند.

این در حالی است که هفته نامه نیوزویک پیش از این گزارش داده بود: در نظرسنجی شرکت افکار سنجی مورنینگ کانسالت که روز دوشنبه (دیروز) منتشر شد، هریس با کسب ۴۸ درصد از آرای رای دهندگان واجد شرایط در سراسر آمریکا، از ترامپ با ۴۴ درصد آرا جلو افتاد.

این نظرسنجی در بازه زمانی بین ۲ تا ۴ اوت (۱۴-۱۲ مرداد) بین ۱۱ هزار و ۲۶۵ رای دهنده انجام شده است.

مورنینگ کانسالت اعلام کرد که برتری ۴ درصدی هریس دربرابر ترامپ، بالاترین رقم اختلاف آرای دو رقیب به نفع وی و بالاترین رقم پیشتازی یک نامزد دموکرات ریاست جمهوری در مقابل ترامپ در نزدیک به یک سال گذشته بوده است.

نظرسنجی مورنینگ کانسالت آخرین بار در ۱۶ اوت ۲۰۲۳ (۲۵ مرداد ۱۴۰۲) نشان داد که بایدن با اختلاف ۵ درصدی در بین رای دهندگان ملی از ترامپ جلوتر است. اما یک روز قبل از کناره گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ نظرسنجی این شرکت نشان داد که ترامپ با ۶ درصد اختلاف از بایدن جلوتر است و توانسته با کسب ۴۷ درصد آرا در مقابل آرای ۴۱ درصدی بایدن، پیشتاز باشد.

نظرسنجی روز دوشنبه مورنینگ کانسالت همچنین نشان داد هریس به عنوان نامزد دموکرات‌ها در بین رای دهندگان مستقل با اختلاف ۵ درصدی (۴۲ در مقابل ۳۷) و در بین جوانان بین ۱۸ تا ۲۴ ساله با فاصله ۹ درصد (۴۹ در برابر ۴۰) از ترامپ جلوتر است. ضریب خطای این نظرسنجی یک درصد محاسبه شده است.

از لحاظ محبوبیت نیز این نظرسنجی نشان داد که هریس محبوب‌تر از ترامپ است به طوری که ۴۸ درصد از رای دهندگان گفتند وی را نامزدی محبوب قلمداد می‌کنند، اما ۴۷ درصد رای دهندگان همین نظر را درباره ترامپ داشتند.

هرس تنها در دو هفته بعد از آغاز رسمی کارزار‌های انتخاباتی اش با سرعت بیشتری در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ پیش رفته است. در پایان هفته گذشته وی توانست در ۸ نظرسنجی ملی برتری کسب کند. کارزار انتخاباتی ترامپ پیشتر درباره دوره به اصطلاح «ماه عسل هریس» به دنبال آغاز کارزار‌های انتخاباتی اش هشدار داده بود.

نشریه نیوزویک امروز پنجشنبه نیز گزارش داد که نظرسنجی مشترک «اکونومیست» و «یوگاو» نشان می‌دهد هریس پیشتاز این رقابت و به احتمال قوی برنده انتخابات ۲۰۲۴ است.

به نوشته این نشریه، برای اولین بار نزدیک به یک سال گذشته، آمریکایی‌ها انتظار دارند که نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر (آبان ماه)، رئیس‌جمهور سابق را شکست دهد.

بر اساس آخرین نظرسنجی اکونومیست/یوگاو، ۴۰ درصد از بزرگسالان آمریکایی که بین ۴ تا ۶ اوت مورد سوال قرار گرفتند، معتقدند که هریس معاون فعلی رئیس جمهور، برنده احتمالی رقابت‌های ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است درحالی که ۳۸ درصد معتقد به پیروزی ترامپ هستند.

این اولین بار از اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ماه ۱۴۰۲) است که آمریکایی‌ها در نظرسنجی اکونومیست/ یوگاو ابراز عقیده کردند که ترامپ در انتخابات مقابل هریس یا جو بایدن (که از رقابت به عنوان نامزد حزب دموکرات کناره‌گیری کرده است) شکست خواهد خورد.

برچسب ها: ترامپ ، کامالا هریس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار