مدیرکل دامپزشکی خوزستان از استقرار کارشناسان بهداشتی دامپزشکی و ناظرین شرعی در ایام اربعین حسینی در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه خبر داد.

ناصر عسکری فرد گفت: نظارت ۱۰۰ کارشناس بهداشتی دامپزشکی و ناظر شرعی در قالب اکیپ های نظارتی بهداشتی بصورت ۲۴ ساعته در طول ایام اربعین بر سلامت فرآورده‌های خام دامی مصرفی مواکب مستقر در شهرک های زیارتی شلمچه و چذابه انجام می گیرد.

او ادامه داد: از اهداف مهم اجرای این طرح، تضمین سلامت مواد غذایی دامی مواکب حسینی و در راستای حفظ سلامت زائرین اربعین و جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از قبیل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان یادآور شد: رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی توسط مواکب اربعین حسینی تأثیر زیادی در سلامت زائرین و جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین دام و انسان دارد.

وی گفت: ذبح دام در مواکب ممنوع است چرا که این اقدام غیربهداشتی می‌تواند منجر به آلودگی محیط و افزایش خطر بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام شود، بنابراین تأکید می گردد موکب داران محترم برای ذبح دام‌های خود به کشتارگاه‌های دام شهرستان ها مراجعه کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.