مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: هزار و ۸۱۰ زوج نابارور این استان به تازگی نشان‌دار شده اند و از خدمات بیمه سلامت برخوردار هستند.

علیرضا اصغرزاده اظهار داشت: خدماتی که به زوج‌های نابارور ارائه می‌شود در بخش دولتی تا ۹۰ درصد تعرفه‌ها و در بخش خصوصی تا ۷۰ درصد هزینه‌ها را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

وی افزود: همچنین در سال‌های اخیر ۲۰ هزار و ۵۸۵ بیمار خاص و سخت علاج زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند که بیشترین تعداد بیماران این صندوق، بیماران سرطانی با پنج هزار و ۹۵۶ نفر هستند.

اصغرزاده اضافه کرد: در مجموع از ۶۲۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت، ۴۸۰ هزار نفر از خدمات رایگان این نهاد بیمه‌گر برخوردار هستند.

وی همچنین از پرداخت هشت هزار میلیارد ریال مطالبات موسسات طرف قرارداد این نهاد در سال گذشته خبر داد و گفت: تمامی مطالبات موسسات در سال گذشته تسویه شده است و در سالجاری هم مطالبات مطب‌ها تا اردیبهشت، داروخانه‌ها تا خرداد و خدمات سطح یک دانشگاه علوم پزشکی نیز تا تیر ماه تسویه شده است.


بیشتر بخوانید


اصغرزاده با بیان اینکه بیمه سلامت در سال جدید رویکرد‌های جدید را در پیش گرفته است، گفت: پیشگیری از بیماری‌ها و پرداختن به مباحث پژوهشی از جمله این رویکرد‌ها به شمار می‌رود.

وی، تعداد موسسات طرف قرارداد این نهاد در استان را ۸۳۰ موسسه اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد ۲۸۶ مورد مطب، ۱۲۶ داروخانه، ۳۴ مرکز فیزیوتراپی، ۲۲ آزمایشگاه، ۱۲ بیمارستان، ۱۳۱ مرکز بهداشت، ۱۱۶ کانکس دارویی، ۲۶ مرکز توانبخشی و ۱۷ مرکز تصویربرداری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار