شیر مادر ایمنی کامل کودک را فراهم می‌کند و حفظ سلامت نسل آینده در هزار روز طلایی محقق می‌شود.

دکتر مهدی باقری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بابلسر گفت: شیر مادر با ترکیب منحصر به فردش، ایمنی کامل کودک را فراهم می‌کند و حفظ سلامت نسل آینده در هزار روز طلایی محقق می‌شود.

او افزود: هزار روز طلایی از ۹ ماه بارداری مادران تا زمان ۲ سالگی کودکان را شامل می‌شود و این مدت برای نظام سلامت از اهمیت بالایی برخوردار است.

باقری گفت: بر اساس مستندات علمی، اگر در این مدت مراقبت و حمایت لازم از کودک و مادر به خوبی صورت بگیرد و تغذیه با شیر مادر انجام شود کودک ۷۰ درصد رشد مغزی، ۴۰ درصد رشد قدی و ۲۵ درصد رشد وزنی خواهد داشت و این دوره، طلایی‌ترین دوران سلامت در زندگی هر انسانی است.

او افزود: مغز و سیستم ایمنی بدن در این مدت به طور قابل توجهی به رشد و تکامل می‌رسد و هیچ مرحله‌ای به اندازه این ۲ سال در زندگی فرد تاثیرگذار نیست و کودکی که شیر مادر را دریافت می‌کند حتی از رشد هوشی بالاتری نیز برخوردار می‌شود.

باقری با اشاره به روز شمار هفته تغذیه با شیر مادر، گفت: دهم تا شانزدهم مرداد هر سال، به عنوان هفته جهانی تغذیه با شیر مادر نام گرفته است و امسال با شعار حمایت همه‌جانبه از ترویج تغذیه با شیر مادر برای همه این موضوع اهمیت بیشتری نیز پیدا کرده است. در حال حاضر شاخص تداوم تغذیه با شیر مادر در کودکان یک ساله در شهرستان بابلسر ۷۰ درصد است که نسبت به شاخص جهانی ۷۱ درصد وضعیت خوبی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.