مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای اجرای طرح ملی ماهر، بیش از ۴۰۰ معلم ابتدایی و مراقب سلامت در این استان دوره‌های مخاطرات، امداد و کمک‌های اولیه را فرا گرفتند.

مسعود مثنوی اظهار داشت: طرح ماهر از پارسال با شعار هر مدرسه، یک کانون مهارت آموزی هلال احمر همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شد.

وی افزود: این طرح برای ارائه مهارت‌های لازم به جامعه هدف به منظور افزایش تاب‌آوری دانش آموزان در حوادث و بحران‌ها برنامه ریزی شده است.

مثنوی اضافه کرد: پیرو تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر طرح ماهر در استان‌ها در حال انجام است و یکی از طرح‌های مؤثر برای ارائه مهارت‌های لازم به دانش‌آموزان، مربیان و معلمان است تا از جامعه‌ای آگاه، تاب‌آور و آماده در زمان مواجهه با حوادث بهره‌مند باشیم.

وی گفت: طرح ماهر از دانش‌آموزانی تشکیل شده که می‌خواهند آموزش‌های اولیه و همگانی هلال‌احمر را فرا بگیرند تا در صورت وقوع بلایا بتوانند به عنوان فردی آموزش‌دیده برای خود و اطرافیان‌شان مؤثر و مفید باشند.


بیشتر بخوانید


کاظم خیری معاون جوانان جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح در جهت توانمندسازی مراقبین سلامت در جهت پیشگیری از مخاطرات طبیعی به ثمر نشسته است و با استفاده از ظرفیت آموزش همسالان و سفیران سلامت در مدارس ابتدایی سراسر استان برای دانش آموزان پایه‌های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی در چهار گام شروع شده و تا پایان سال تداوم خواهد داشت.

وی ادامه داد: گام اول طرح با ایجاد ۵۲۴ کانون در مدارس استان با عنوان کانون دانش آموزی هلال احمر ماهر و تشکیل تیم‌های ۳۰ نفره انجام و گام دوم تربیت و آموزش مربیان و مراحل بعدی آموزش والدین و در مرحله آخر دانش آموزان وارد چرخه شده و به صورت دو ساعت آموزش خواهند دید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار