معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: ۹۵ هزار راننده در قالب ۲ هزار و ۵۰۸ شرکت حمل و نقل و خطوط اربعینی و ارائه خدمات تابستانی در کشور آماده شدند.

حمیدرضا شهرکی‌ثانوی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: بر اساس تجربیات سال‌های گذشته تقریبا ۲۵ الی ۳۰ درصد زائران از سیستم حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند، امکانات لازم برای جابجایی آنان فراهم شده‌است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود در اربعین سالجاری شاهد افزایش ۱۰ درصدی استفاده از حمل و نقل عمومی توسط زائران برای عزیمت به گذرگاه‌های اربعین کشور باشیم.

شهرکی ثانوی گفت:سه هزار اتوبوس برای تردد زائران پیش بینی شده و سازمان‌ها و شرکت‌های بخش خصوصی در این زمینه فعال خواهند بود.

وی اظهار کرد: زیرساخت لازم در پایانه‌های مرزی اربعین از جمله سرویس‌های بهداشتی، سایبان‌ها، امکانات رفاهی و راه‌های را خدمت رسانی به زائران اربعین ایجاد شده است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: یک‌هزار و ۱۰۰ مجتمع خدمات رفاهی برای خدمت‌رسانی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای خدمت رسانی به زائران آماده شده‌است.

وی به راه‌اندازی مرکز مدیریت راه و نصب دوربین‌های نظارت تصویری و کنترل سرعت، تردد شمار و سایر تجهیزات در مسیر‌های اربعین حسینی اشاره کرد و بیان داشت: نظارت قوی‌تری در همه مرز‌ها انجام می‌شود.

شهرکی ثانوی اظهار داشت: سال‌های گذشته در پایانه‌های اربعین میز‌های پاسخگویی مستقر شد و در اربعین سالجاری نیز زائران در صورت مشاهده تخلف از طریق سامانه‌های ۱۴۱ و راوی، اطلاع‌رسانی کنند تا پیگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.