مدیرکل شیلات لرستان گفت: تولید آبزیان استان در مدت زمان فعالیت دولت سیزدهم از ۱۶ هزار به ۳۸ هزار تن افزایش یافت.

کیارش بیرانوند با اشاره به اینکه لرستان جزو استان‌های برتر در زمینه شیلات است، گفت: تولید آبزیان در استان در مدت زمان فعالیت دولت سیزدهم از ۱۶ هزار تن به ۳۸ هزار تن افزایش یافت که برنامه ریزی برای رسیدن به ۴۸ هزار تن در سال نیز انجام شده است.

او ادامه داد: مقدمات راه اندازی پنج مجتمع آبزی‌پروری ماهیان سردآبی و خاویاری در استان در دولت سیزدهم فراهم شد که عملیات تکمیل زیرساخت این مجتمع‌ها در حال اجرا است.

مدیرکل شیلات لرستان اظهارداشت: طرح پرورش ماهیان خاویاری «سپیددشت» با حجم سرمایه گذاری بیش از ۸ هزار میلیارد ریالی یکی از طرح‌هایی است که زیرساخت‌های آن تکمیل و به بخش خصوصی واگذار شده است.

بیرانوند با بیان اینکه مرحله نخست این مجتمع تا ابتدای سال ۱۴۰۳ به مرحله آبگیری و بهره برداری خواهد رسید، گفت: میزان اشتغال این طرح بیش از ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم است.

او تأکیدکرد: مجتمع پرورش ماهیان خاویاری «درب گنبد» ابتدای سال ۱۴۰۰ کلنگ زنی و امسال زیرساخت‌های آن تکمیل و آماده واگذاری به متقاضیان بخش خصوصی شده که ظرفیت اسمی آن ۵۰۰ تن و اشتغالزایی آن برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم است.

مدیرکل شیلات لرستان با اشاره به مجتمع پرورش ماهیان سردآبی «شول آباد»، تصریح کرد: زیرساخت‌های مرحله نخست این مجتمع در حال آماده‌سازی است که ظرفیت اسمی آن ۲ هزار تن است.

بیرانوند همچنین به مجتمع پرورش ماهی «رنگین بان» پلدختر اشاره کرد و افزود: این مجتمع توان تولید یک هزار تن ماهی خاویاری را خواهد داشت که امسال کلنگ زنی و زیرساخت‌های آن در حال اجرا است و تا پایان سال ۱۴۰۳ تکمیل و به بخش‌خصوصی واگذار می‌شود.

او میزان اشتغالزایی این مجتمع را بیش از ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم عنوان کرد.

مدیرکل شیلات لرستان اضافه کرد: مجتمع پرورش ماهی «رومشکان» نیز ظرفیت تولید ۲ هزار تن ماهی را داشته و برای ۴۰۰ نفر شغل ایجاد می‌کند که امسال عملیات اجرایی آن آغاز و پیمانکاران در حال فعالیت هستند.

بیرانوند گفت: در صورت تأمین اعتبار از سوی وزارت جهاد کشاورزی، شاهد راه اندازی ۲ شهر شیلاتی با ظرفیت هر کدام بیش از ۵ هزار تن در استان خواهیم بود که تحولی عظیم را در حوزه تولید ماهیان سردآبی و خاویاری در استان ایجاد خواهد کرد.

لرستان بیش از ۷۰۰ مزرعه پرورش ماهی دارد که سالانه بیش از ۳۰ هزار تن ماهی از این مزارع تولید و به بازار‌های فروش داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

برچسب ها: شیلات ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.