طرح آبرسانی به پنج روستای بخش مرکزی شهرستان گرمی مغان با افق تامین آب سالم و پایدار تا سال ۱۴۲۰ با حضور استاندار و مسئولان محلی به بهره‌برداری رسید.

 سیدحامد عاملی استاندار اردبیل روز پنجشنبه در آیین افتتاح طرح آبرسانی به روستا‌های گرمی مغان گفت: تمام اقدامات و تلاش‌ها برای تامین زیرساخت‌ها و رفاه حال مردم در مناطق مختلف استان از برکات نظام اسلامی و حاصل تلاش دولتمردان است و باید با قوت استمرار یابد.

وی با اشاره به اهمیت آب و ضرورت مدیریت بهینه منابع و مصارف این مایه حیات، مقابله با هدر رفت و اصلاح و توسعه شبکه‌های انتقال و توزیع آب را در مسیر الگوی مصرف، مهم دانست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل نیز در این آیین گفت: امروز روستا‌های مغوان، دریامان، مجیدلو، داش بلاغ، شوربلاغ و چوندرق علیا از مجتمع آبرسانی شهید بالازاده با صرف ۹۰ میلیارد ریال دارای آب سالم و پایدار شدند.

مسعود خیرجو افزود: این طرح آبرسانی با ۱۳ کیلومتر خط انتقال، چهار کیلومتر شبکه توزیع، چهار مخزن با ۲۵۰ متر مکعب گنجایش تا افق سال ۱۴۲۰ آب سالم یک هزار و ۸۰۰ نفر در قالب ۳۵۰ خانوار را تامین می‌کند.

محمد خوش سیما، نماینده مردم شهرستان‌های گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با قدردانی از تلاش مسئولان در اجرا و تکمیل این پروژه‌ها خواستار توجه بیشتر به تامین آب پایدار روستا‌ها و بخش‌های شهرستان‌های گرمی مغان و انگوت شد.

شهرستان گرمی مغان با حدود ۶۰ هزار نفر جمعیت در شمال استان اردبیل و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

منبع:ایرنا

برچسب ها: آب رسانی ، تامین آب ، مغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.