طرح ممیزی املاک در مهاباد با هدف جمع‌آوری اطلاعات املاک و ایجاد بانک اطلاعاتی جامع آغاز شد.

امینی کارشناس ممیزی املاک شهرداری مهاباد گفت: تاکنون طرح ممیزی املاک در مناطق مکریان، فرهنگیان، آزادگان و جانبازان که حدود ۳۵۰ بلوک است، ۱۵۰ بلوک ممیزی شده است.

 وی افزود: این طرح برای ساماندهی بانک اطلاعاتی املاک و معابر و کمک به توسعه و برنامه‌ریزی خدمات شهری است و از شهروندان می‌خواهیم با نیرو‌های ما که کارت شناسایی دارند همکاری لازم را داشته باشند.

بابک رستم‌پور شهردار مهاباد هم هدف از اجرای این طرح را بررسی آخرین وضعیت نیازمندی‌های شهر و جمع‌آوری اطلاعات برای برنامه‌های توسعه اعلام کرد و گفت: باتوجه به اینکه طرح جامع مهاباد و پایان افق ده ساله در حال تدوین است ما نیازمند این هستیم برای یک طرح جامع و کامل بر اساس نیازمندی‌ها شهرستان اطلاعات و آخرین وضعیت موجود را بررسی کنیم.

وی اضافه کرد: در طرح ممیزی املاک بحث مربوط به سرانه‌های ورزشی، فضای سبز، آموزشی و فرهنگی در محلات مختلف شهر مورد برسی قرار می‌گیرد.

رستم‌پور با بیان اینکه هدف دوم این طرح تعیین چشم انداز توسعه است، ادامه داد: با اخذ اطلاعات ساختمانی برای مالکین و تعیین و تعریف سرانه‌های موجود در بنا‌ها از جمله پارکینگ و... دراین طرح مورد برسی قرار می‌گیرد.

به گفته شهردار مهاباد، با تهیه بانک اطلاعاتی جدا از پراکندگی، نحوه توزیع و تخصیص کاربری‌های شهری می‌توان مشکلات آتی شهر مانند ترافیک، حمل و نقل درون شهری و خدمات را هم تا حد زیادی کم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.