آئین تکریم و بدرقه خادمان مواکب حسینی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در گلزار شهدای بهشت زهرا برگزار شد.

حجت الاسلام خداداده رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مراسم تکریم و بدرقه خادمان مواکب حسینی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: اولین کار ما در سنگر کانون‌های مساجد بحث اربعین بوده و اکنون سومین شروع عملیات بزرگ فرهنگی برای ما همیشه مایه خیر، برکت و تقرب الی‌الله بوده است.

او گفت: جمع مغتنم قرارگاه هماهنگی اربعین، یک قرارگاه تمدنی است. این مسیر تنها راهی است که برای یک مفهوم حقیقی و پاک، که همان خدمت به انسان‌ها و بشریت است، شکل گرفته است.

خداداده مطرح کرد: برخی از حرکت‌های توحیدی در تمدن‌های بشری شبیه این بوده است. موضوع کنگره بزرگ اربعین همان خیزشی است که برای محبت به سیدالشهدا اتفاق افتاد و ما چنین اتفاقی را در تاریخ بعد از شهادت آن امام سراغ نداریم.

او ادامه داد: امروز شاهد حرکت میلیونی در اربعین هستیم و این یک معجزه الهی است که ما باید قدردان این نعمت الهی باشیم.

خداداده افرود: این کار تربیتی که نیاز اصلی جامعه ماست، یک کار تربیتی تمام‌عیار برای پیمایش مسیر توحید است. مبانی توحیدی سیدالشهدا زمینه‌ساز این فعالیت و عشق به خدا است.

وی اظهار کرد: همه این کار‌های ما مظهر توحید است. این حرکت تمدنی توحیدی است؛ عشق به امام حسین، عشق به خداست و عشق به امام یعنی تقرب به خدا.

خداداده گفت: از اهتمام شما تشکر می‌کنم. رنگ و بوی مسجدی مواکب را بیشتر کنید تا جایگاه تربیتی مسجد بهتر دیده شود و مردم را با همین خدمات با مساجد آشنا کنیم.

او بیان کرد: حدود ۷۵۰ موکب کانونی از مساجد که اطلاعات آنها موجود است، این یک اتفاق کم‌نظیری است. توانمندی کار‌های رسانه‌ای و هنری و تنوع در ارائه خدمات هیچ دستگاه دولتی و غیردولتی در هیچ کجای دنیا نمی‌تواند این تنوع را فراهم کند. اینها کار‌های ارزشمندی به برکت خون شهدا و نفس امام عزیز ما در فضای تربیتی مساجد است.

خداداده گفت: اربعین امسال با شعار "کربلا، طریق‌القدس" متفاوت است. آثار رنگ و بوی شهادت و مقاومت در مواکب شما حتماً مدنظر قرار بگیرد. مردم ما از شهادت نمی‌ترسند.

وی مطرح کرد: پیوست تربیتی مواکب مهم‌ترین داشته این ایام برای سال است. امسال صحنه‌های عجیبی داشتیم.

خداداده ادامه داد: نگاه تمدنی یعنی رهبر عالی‌قدر ما بر یک رهبر مقاومت اهل سنت که مردم ما هم به‌صورت میلیونی او را تشییع کردند.

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد افزود: حادثه تلخ شهادت رئیس‌جمهورمان و شهادت امیرعبدالهیان و همراهان از حوادث تلخ بعد از عید بود که نتیجه زحمات آنها را در عرصه اربعین دیده و خواهیم دید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار