پزشکیان گفت: اگر راه را درست برویم به مقصد می‌رسیم، آن‌چه بر اساس کار کارشناسی در برنامه‌های توسعه نوشته شده، باید در دستور کار باشد.

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور کشورمان عصر امروز به مناسبت روز خبرنگار، با اصحاب رسانه دیدار کرد.

رئیس‌جمهور کشورمان در این دیدار اظهار کرد: مشکل کشور آدم‌ها نیستند، بلکه مسیر‌های غلطی هستند که انتخاب می‌کنیم؛ اگر راه را درست برویم به مقصد می‌رسیم، آن‌چه بر اساس کار کارشناسی در برنامه‌های توسعه نوشته شده، باید در دستور کار باشد

پزشکیان بیان کرد: نبودن تبعیض و اول بودن در منطقه در چشم‌انداز کشور آمده است. این چشم‌انداز همیشه در دستور کار است.

وی با بیان اینکه چشم‌انداز از نظر علمی و مدیریتی کاملا قابل دفاع است، بیان کرد: هر کس به چشم‌انداز نگاه کند دوست دارد به آن نقطه برسد، سیاست‌ها برای رسیدن به آنجاست.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه بیایید به جای دعوا تلاش کنیم بر اساس چشم‌انداز عمل کنیم، گفت: خبرنگاران از مشکلاتشان در مسکن و معیشت گفتند، خیلی‌ها مشکل دارند. اگر بنا باشد مشکلات را بشماریم شاید خیلی‌ها ناامید شوند. 

پزشکیان افزود: اگر هم‌قسم شویم و راه را درست برویم و با هم اختلاف نداشته باشیم می‌توانیم مملکت را با اعتقاد و باور صداقت و درستی بسازیم.

 دلمان می‌خواهد از همه دولت‌ها در هیات وزیران حضور داشته باشند

رئیس‌جمهور ادامه داد: ماییم که باید کاری کنیم مرجع شویم، مرجع هم با اعتماد شکل می‌گیرد. اگر چند بار از ما حرف‌های نادرست بشنوند، دیگر کسی ما را قبول نخواهد داشت. 

وی گفت: گاهی خبری را می‌سازیم، آن را نقل می‌کنیم و بعد هم طرف را محکوم می‌کنیم. در قرآن می‌فرماید شیطان بر کسانی نازل می‌شود که شنیده‌ها را اشاعه می‌دهند و اگر آن هم دروغ است.

پزشکیان بیان کرد: در این مدتی که تلاش می‌کنیم هیات وزیران را معرفی کنیم، درباره وفاق گفتیم و دلمان می‌خواهد از همه دولت‌ها در آن حضور داشته باشند. مشکل ما این نیست که آدم‌ها بد هستند، مشکل این است که راه را غلط انتخاب می‌کنیم. اگر راه را درست انتخاب کنیم، به مقصد می‌رسیم.  این چشم‌انداز، همان‌هایی است که من بار‌ها در مناظرات به آن اشاره کردم؛ چشم‌انداز، سیاست‌های کلی و برنامه.  

دولت‌چهاردهم هرگز کشور را جلوی بیگانگان نقد نمی‌کند/ ایران افتخارات و دستاورد‌های بسیاری دارد 

رئیس‌جمهور اظهار کرد: در مراسم تنفیذ و تحلیف به من گفته بودند از مشکلات کشور بگویید، اما دولت‌چهاردهم به خود اجازه نمی‌دهد در پیش چشمان دیگر کشورها، ایران را نقد کند.

وی با اشاره به اینکه ایران افتخارات و دیدگاه‌های بزرگی دارد. مشکلات و اختلافات در کشور موضوعاتی داخلی است، افزود: اگر تقوا در کشور باشد هلاکت در آن کشور نخواهد بود. مومن به جای دیگران، خود را نقد می‌کند.

ما می‌خواهیم دولت وفاق باشیم، جهت و قبله‌مان باید یکی باشد

پزشکیان تاکید کرد: باید دست از اختلاف‌ها برداریم. نگوییم [این فرد] از دولت رئیسی است و فرد دیگری از دولت روحانی، هر کدام از این افراد مزیت‌هایی داشتند و معایبی، دستاورد‌هایی داشتند و اشکالاتی، مشکل ما وحدت و انسجام است.

وی افزود: نور را اگر متمرکز کنید می‌شود لیزر و هرکاری می‌تواند بکند. حضرت امام می‌گفت آمریکا می‌تواند روی سر ما بمب بریزد، ولی بالاخره باید بیاید روی زمین، آن‌وقت می‌خواهد با این مردم چه کند؟

رئیس جمهور گفت: باید هوای مردم را داشته باشیم. مردم فقط آنهایی نیستند که با من هستند، مردم آنهایی هستند که در این کشور زندگی می‌کنند، در همه نقاط کشور. 

او ادامه داد: نگوییم این [فرد] از دولت رئیسی است، آن یکی از دولت روحانی، اینها زبان تفرقه است. ما گفتیم دولت وفاق باشیم، هم آنها باشند و هم ما، ولی قبله و جهت‌مان یکی باشد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: دو نکته را همواره به یاد داشته‌باشیم؛ وقتی نمی‌دانی تکذیب نکن و وقتی حرف راست و درستی را شنیدی آن را بپذیر.

او گفت: وظیفه خبرنگار انتشار اخبار درست و صادقانه است خبرنگار باید از حق بگوید. خبرنگار نباید اخبار نادرست را با هدف تغییر نگاه مردم منتشر کند

پزشکیان تاکید کرد: "حق" و "عدالت" چپ‌ و‌ راست و نیز مذهبی و غیرمذهبی نمی‌شناسد. اجازه ندهیم اشتباه دیگران ما را از راه عدالت و حق خارج کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار