مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: بنابر آمار جمعیت کنونی دام سبک ۷۰ میلیون راس است که خرید تضمینی بر مبنای قیمت تمام شده راهکارهای جلوگیری از التهابات بازار است.

افشین صدردادرس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه واردات گوشت کماکان در حال انجام است، گفت: با توجه به آنکه فصل تولید داخل است، واردات تولید داخل را بشدت تحت تاثیر قرار می دهد.

او متوسط قیمت هرکیلو دام زنده را ۳۰۰ هزارتومان اعلام کرد و افزود: در برخی استان ها قیمت دام کمتر از ۳۰۰ هزارتومان است.

صدردادرس از افزایش قیمت جو و ذرت خبر داد و گفت: از اواخر هفته گذشته قیمت هرکیلو جو و ذرت از ۸ هزار و ۵۰۰ به ۱۰ هزار و ۵۰۰تومان رسیده است، درحالیکه وزیر جهاد اعلام کردند که نگرانی در خصوص نهاده‌های دامی وجود ندارد.

مدیرعامل اتحادیه سبک ادامه داد: افزایش ۲ هزارتومانی قیمت نهاده های دامی بر قیمت تمام شده تولید اثر می‌گذارد چراکه ۳۰ تا ۳۵ درصد خوراک دام سبک جو است. همچنین ۲۴ تا ۳۵ درصد خوراک دام سنگین شیری است.

او با بیان اینکه جو خوراک اصلی دام را تشکیل می دهد، افزود: افزایش قیمت نهاده های دامی روی قیمت شیر و گوشت اثر می گذارد، این در حالی است که به رغم افزایش قیمت مصوب شیرخام، ابلاغ نشده است.

صدردادرس جمعیت کنونی دام سبک را ۷۰ میلیون راس اعلام کرد و گفت: علی رغم آنکه در قانون نظام جامع دامپروری به صراحت بر خرید حمایتی تاکید شده و دولت موظف است که گوشت قرمز و مرغ را خرید تضمینی کند، اما متاسفانه خرید حمایتی دام از دامداران را انجام ندادند.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: با توجه به آنکه قیمت تمام شده دام زنده  و گوشت بالاست و مردم توان خرید ندارند، از این رو خرید حمایتی بر مبنای قیمت تمام شده و سود معقول یکی از راهکارهای جلوگیری از التهابات بازار است.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار