رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای امسال تاکنون طرح‌های ارتقای ایمنی ترافیک در ۱۹ روستای استان اجرا شده است.

 رضایی گفت:  طرح‌های ارتقای ایمنی ترافیک برای موتورسواران و رانندگان وانت بار‌ها و ادوات کشاورزی اجرا شده است و در قالب آن یک هزار و ۲۰۰ نفر آموزش‌های لازم برای رعایت ایمنی ترافیک در تردد‌های جاده‌ای را فراگرفتند.

وی با اشاره به ضرورت آشنایی رانندگان وسایل نقلیه و دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها در خصوص موارد مربوط به ایمنی ترافیک اظهار کرد:طی امسال همچنین آموزش‌های ایمنی به ۸۵۰ دانش آموز مدارس حاشیه راه‌ها در ۱۵ روستای هدف داده شده است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: در این مدت آشکارسازی ۲ هزار و ۳۸۷ وانت بار، ۱۳۹ دستگاه ناوگان باری سنگین و نیمه سنگین و یک هزار و ۴۶۰ موتورسیکلت انجام شده و ۵۷۰ کلاه ایمنی در بین راکبان موتورسیکلت روستا‌های هدف توزیع شده است.

رضایی ادامه داد: بر اساس یافته‌های طرح‌های پژوهشی این اداره کل یکی از علل مهم تصادفات پایین بودن سواد ترافیکی و مهارت رانندگی صاحبان وسایل نقلیه است که می‌توان با افزایش آموزش‌های رانندگی قبل از دریافت گواهینامه از جمله رانندگی در شرایط آب و هوایی مختلف و آموزش رانندگی برون شهری کاهش سوانح رانندگی را رقم زد.

وی اجرای طرح‌های ارتقای ایمنی تردد در جاده‌های استان افزایش سواد ترافیکی قشر‌های مختلف، آشکارسازی وسایل نقلیه باری و ادوات کشاورزی و انجام پژوهش‌های کاربردی برای بالا بردن ایمنی ترافیک را از جمله وظایف اداره ایمنی ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.