رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: کلاهبرداران سایبری با بهره گیری از شیوه های مختلف اقدام به کلاهبرداری از زائران اربعین حسینی می کنند.

سرهنگ محمدباقر زارعی اظهار کرد: افراد سودجو با نزدیک شدن به اربعین حسینی با سوءاستفاده از عواطف و احساسات مذهبی مردم و به بهانه جمع‌آوری کمک‌های مالی برای نیازمندان اقدام به کلاهبرداری می‌کنند بنابراین زائران باید با هوشیاری مراقب کلاهبرداران سایبری باشند.

وی تاکید کرد: شهروندان برای کمک به افراد بی بضاعت یا بیماران نیازمند از طریق سایت موسسات معتبر اقدام کنند و به پیام‌ کانال ها در شبکه های اجتماعی اطمینان نکنند.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی همدان از دیگر شیوه های کلاهبرداری سایبری از زائران را تبلیغات دروغین در فضای مجازی مبنی بر فروش لوازم ارزان قیمت سفر، سفرهای ارزان قیمت و اقساطی به عتبات عالیات دانست.

سرهنگ زارعی گفت: زائران اربعین حسینی به هیچ وجه اطلاعات محرمانه خود را در طول راهپیمایی در گوشی های خود ذخیره نکنند و رم و حافظه‌های جانبی تلفن همراه را با خودشان نیاورند چرا که در صورت مفقود شدن به راحتی امکان سرقت اطلاعات و محتویات داخل آن وجود دارد.

وی همچنین از زائران خواست که در طول سفر از بازکردن پیام‌ها، ایمیل‌ها و لینک‌های ناشناسی که برایشان ارسال می‌شود خودداری کنند و این پیام‌ها را از تلفن همراهشان پاک کنند.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی همدان افزود: زائران به تبلیغات و لینک‌های ناشناسی که در شبکه‌های اجتماعی برایشان ارسال می‌شود، توجه نکنند و فریب این موارد را نخورند.

سرهنگ زارعی بیان کرد: زائرین اربعین حسینی با مراجعه به سامانه 'سماح' برای پیاده روی اربعین نام نویسی کنند و از مراجعه به صفحه ها و پروفایل هایی که به شیوه های مختلف به ویژه از طرق شبکه های اجتماعی معرفی می‌ شود، بپرهیزند.

وی اظهار کرد: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک، می‌توانند موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس‌ فتا به آدرس www.fata.gov.ir بخش گزارش‌های مردمی در میان بگذارند.

برچسب ها: کلاهبرداری ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.