مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از آماده‌سازی اماکن تاریخی و فرهنگی این استان برای میزبانی از سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی گفت: با توجه به اینکه آبان امسال شیراز میزبان این رویداد بین‌المللی است ازاین‌رو آماده‌سازی اماکن تاریخی و فراهم کردن شرایط مطلوب‌تر برای حضور میهمانان و گردشگران ویژه این جشنواره آغازشده است.

او گفت: پیش رویداد‌های فرهنگی و گردشگری ویژه جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در شهرستان‌های فارس برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته این پیش رویداد‌ها در اماکن تاریخی و فرهنگی برگزار خواهد شد.

ثابت اقلیدی ادامه داد: در حال حاضر به سازی و آماده‌سازی اماکن تاریخی و گردشگری فارس در دستور کار است و هر آنچه دید منظری این آثار را مخدوش کرده است حذف خواهد شد.

او گفت: جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی از مهم‌ترین رویداد‌های فرهنگی و تأثیرگذار به شمار می‌رود که بی‌تردید اجرای آن در شهر شیراز نقطه عطفی برای توسعه گردشگری و معرفی آثار تاریخی و ظرفیت‌های آنهاست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در ادامه بابیان اینکه جاذبه‌های کمتر شناخته‌شده استان در اولویت معرفی قرار دارند گفت: با تعریف رویداد‌های فرهنگی در سطح شهرستان‌ها جاذبه‌های گردشگری به مقاصد سفر تبدیل خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار