مدیر امور منابع آب شهرستان اشتهارد استان البرز از آغاز طرح تقویت و تثبیت وضعیت سفره های آب زیر زمینی در دشت بحرانی و ممنوعه اشتهارد خبر داد.

 

احمدی گفت: از آنجا که طرح انتقال آب از سد طالقان و دشت های غربی استان البرز در حال تکمیل و نهایی است بر این اساس تقویت و تثبیت وضعیت سفره های زیر زمینی این شهرستان در دست اقدام قرار گرفته است.

مدیر امور منابع آب اشتهارد ادامه داد: این طرح در راستای تعادل بخشی به سفره های زیر زمینی به اجرا درآمده است .

وی انسداد چاه های غیر مجاز ، هوشمند سازی کنتورهای برق چاهای مجاز و تزریق آبهای سطحی به سفره های زیر زمینی از جمله اقداماتی برشمرد که برای نجات این سفره ها در اشتهارد به اجرا درآمده است.

احمدی یادآور شد: ۴۹۵ حلقه چاه غیر مجاز آب طی چهار سال گذشته تاکنون در شهرستان اشتهارد مسدود شده و امسال نیز تعدادی دیگر از این چاه ها رفع اثر خواهد شد.

وی با بیان اینکه برداشت بی رویه آب طی دهه های گذشته از سفره های زیر زمینی اشتهارد سبب تشدید فرونشست زمین در این شهرستان شده است ، گفت: بر همین اساس تلاش برای احیای منابع آبی و نجات آبخوان های اشتهارد آغاز شده است.

مدیرامور منابع آب اشتهارد افزود: در آینده نزدیک بخشی از آب سد طالقان از طریق شبکه سراسری انتقال آب استان البرز به شهرستان اختصاص می یابد و مشکل کم آبی این شهرستان برای افق ۳۰ ساله برطرف می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.