وزیر خارجه سوئیس در تماسی با سرپرست وزارت امور خارجه ایران در خصوص وضعیت منطقه غرب آسیا گفت‌وگو کرد.

"ایگناتزیو کاسیس"، وزیر خارجه سوئیس در حساب رسمی خود در برنامه ایکس در خصوص رایزنی خود با علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه ایران نوشت: طی تماس تلفنی با علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه ایران، نگرانی‌های خود را در مورد خطرات بالای تشدید تنش در منطقه ابراز کردم.

وی همچنین نوشت: من تعهد سوئیس به اولویت دادن به خویشتن داری، اعتدال و پیگیری یک مسیر دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها را ابلاغ کردم.

پیشتر نیز علی باقری در خصوص رایزنی‌های خود با مقامات اروپایی در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشته بود: در تماس تلفنی با همتایانم از سوئیس و مالت و در پاسخ به تماس تلفنی همتای انگلیسی که همه عضو شورای امنیت ملل متحد‌ند، تاکید کردم بی‌عملی شورای امنیت در قبال جنایات رژیم اشغالگر موجب جری‌تر شدن این رژیم در تداوم جنگ و خونریزی و تسری بی‌ثباتی و ناامنی در سطح منطقه شده است.

وی افزود: در همه این مکالمات بر عزم ایران برای استفاده از حق ذاتی و مشروع خود در صیانت از امنیت و حاکمیت ملی و تمامیت ارضی و نیز اراده قاطع ایران برای ایجاد بازدارندگی در برابر موجودیت شروری که عامل بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه است، تاکید کردم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار