رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، با اشاره به اهمیت چراغ‌های خودرو در شب، گفت: نقص در چراغ‌های خودرو، ۳۰۰ هزار تومان جریمه دارد.

سرهنگ علی اصغر شریفی در خصوص نقص در چراغ‌های وسیله نقلیه توضیح داد و گفت: موضوع چراغ‌های وسایل نقلیه و اهمیت سالم بودن آنها به حدی دارای اهمیت است که قانونگذار در جدول جرایم رانندگی و در بخش تخلفات پر خطر به آنها اشاره کرده است.

وی افزود: نقص موثر در سامانه روشنایی در شب، علاوه بر آنکه جریمه ۳۰۰ هزار تومانی را در پی دارد، سه نمره منفی برای راننده وسیله نقلیه شخصی و ۶ نمره منفی برای رانندگان عمومی و سنگین نیز به همراه خواهد داشت.

سرهنگ شریفی گفت: رانندگان به این نکته مهم می‌بایست توجه داشته باشند که حتما در مواقع تاریکی هوا و شب‌ها، چراغ‌های وسیله نقلیه می‌بایست روشن و سالم باشند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: اگر پلیس در جایی خودروی خاطی را متوقف کرد که لامپ و چراغ خودرو سوخته و یا دچار نقص بود، حتما  برای او نمره منفی و جریمه در نظر می‌گیرد. البته  اگر در محل این نقص  قابل رفع بود و خودرو به حالت اصلی خود بازگشت به مسیر خود ادامه می‌دهد و در غیر این صورت خودرو توقیف و تا رفع نقص به پارکینگ منتقل می‌گردد.

وی گفت: برخی از رانندگان از نور‌های خیره کننده و یا در اصطلاح زنون و چراغ‌های رنگی و یا  از طیف‌ها و رنگ‌های مختلف در قسمت جلو و عقب خودرو استفاده می‌کنند که این موضوع هم مشمول تخلف این ماده می‌باشد و در صورت مشاهد پلیس اعمال قانون خواهد شد.

سرهنگ شریفی گفت: در همین جدول نیز به این موضوع اشاره شده است که حتما می‌بایست نور چراغ‌های عقب خودرو قرمز باشد و استفاده از نور سفید و زرد و ... در این محل ممنوع و نور قرمز نیز برای چراغ‌های جلو ممنوع می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار