رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر گفت: امسال ۱۰ تُن چوب قاچاق جنگلی در قالب ۲ محموله با مشارکت پلیس امنیت اقتصادی این شهرستان کشف و ضبط شد.

جواد زنگنه گفت: در مجموع ۱۰ مترمکعب چوب شامل ۲۵۰ اصله الوار چوب از گونه‌های راش و توسکا با دستور مقام قضایی و بر اساس گزارش‌های واصله، در این شهرستان کشف و ضبط شد.

او گفت: امسال علاوه بر کشف ۲ محموله یک و ۹ تُنی چوب قاچاق، پنج فقره پرونده در خصوص قطع و حمل غیرمجاز چوب نیز داشتیم که به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر گفت: چندین سال است که برداشت از چوب‌های جنگلی شمال ممنوع است و هرگونه قطع و حمل درختان جنگلی ممنوع و قاچاق محسوب می‌شود و در صورت مشاهده برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

زنگنه گفت: با توجه به گشت‌های ایست و بازرسی در مبادی ورودی شهرستان و بنابر گزارش‌های واصله، ۲ محموله قاچاق از کارگاه‌های چوب فروشی کشف شد و هر هفته گشت و بازرسی‌های ما تشدید می‌شود.

او گفت: در حال حاضر حدود ۱۷ مرکز دپوی چوب در این شهرستان شناسایی شده که دارای مجوز هستند و چوب‌هایی که از مردم خریداری می‌کنند، برای کارخانجات نئوپان و سایر موارد همچون هیزم مورد استفاده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.