مدیر کل انتقال خون استان یزد گفت: خبرنگاران اهدای خون را در بین خانواده‌ها رواج دهند.

سیدمحمدرضا آقائی میبدی مدیر کل انتقال خون استان یزد ضمن بازدید از خبرگزاری ایرنا مرکز یزد با اشاره به اینکه قدرت رسانه از هر ثروتی بالاتر است و ما قدردان این ثروت‌ها در استان هستیم تصریح داشت: یزد در زمینه اهدای خون در بین سه استان برتر کشور است و در زمینه اهدای خون مستمر جزو برترین‌های کشور و در پوشش اهدای خون جزو استان‌های نسبتاً خوب در بین دیگر استان‌ها هستیم.

وی با تبریک روز خبرنگار از رسانه‌ها به عنوان یار و یاور انتقال خون یاد کرد و گفت: سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد و ۹۲نفر سرباز گمنام سلامت در این اداره کل، خون و فرآورده‌های خون ۱۸ بیمارستان استان را تامین می‌کنند.

وی تحول، تعالی و تکامل در خدمت، دانش و پژوهش، اجتماعی کردن انتقال خون و دسترسی آسان برای همه جهت اهدای خون را سه هدف مهم در انتقال خون استان ذکر کرد.

آقایی بر لزوم افزایش ۲.۵ برابری فضا و تجهیزات انتقال خون استان طی ۱۰ سال آینده با توجه به وضعیت بیماری‌ها و سوانح و نیز افزایش تخت‌های بستری تصریح داشت: خوشبختانه با توجه به سیاست‌ها و اقدامات صورت گرفته تاکنون هیچ بیماری برای دریافت خون در استان معطل نمانده است.

 مدیر کل انتقال خون استان با بیان این که هم اکنون هیچ بیماری در استان یزد معظل خون نمی‌ماند و این حاصل سال‌ها تلاش همکاران در این اداره کل است، ابراز کرد: البته تلاش داریم با ایجاد پایگاه‌های سیار، برای هر کسی و در هر جایی امکان اهدای خون را فراهم کنیم و در این رابطه سامانه سیار اهدای خون در استان راه اندازی شده وما می‌توانیم این شرایط را تسهیل‌تر کنیم.

آقائی در پایان ضمن تبریک مجدد روز خبرنگار سه درخواست از رسانه‌ها داشت، اول اینکه انسان‌هایی که خون اهدا می‌کنند افراد شریفی هستند و باید گرامی داشته شوند، با راه اندازی پویش سپاس از اهداکنندگان خون این کار را گسترش دهیم و دوم با توجه به اینکه یزدی‌ها بخشنده حیات هستند، مساعدت کنیم تا این حرکت را ثبت میراث فرهنگی استان کنیم و سوم اینکه اهدای خون را در بین خانواده‌ها رواج دهیم.

در ابتدای این مراسم رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با بیان تاریخچه تشکیل خبرگزاری ایرنا گفت: در قدیم از رسانه‌ها به عنوان ابزار قدرت یاد می‌شد ولی الان رسانه‌ها قدرت را در دست دارند.

کاظم شالو گفت: سازمان انتقال خون یک سازمان مردمی است که با حضور مردم معنا پیدا می‌کند و ارتباط خوبی بین این خبرگزاری و این سازمان وجود دارد و ما آمده همکاری بیشتر در زمینه‌های ترویج فرهنگ اهدای خون و انعکاس اخبار و اطلاعات این کار خداپسندانه هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.