کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: شهداد صبح امروز با دمای ۳۸درجه سانتیگراد گرم‌ترین صبح را در کشور داشت.

فهیمه راستی با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تا کمی ابریست، گفت: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش بینی هواشناسی با تاکید بر هشدار هواشناسی از امروز و طی هفته آینده، وزش باد نسبتاً شدید، همراه با انتقال ریزگرد از استان‌های همجوار، خیزش گردوخاک و افزایش غلظت غبار، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در استان به ویژه برای شمال غربی، نیمه جنوبی و نوار شرقی پیش بینی می‌شود.

 وی افزود: همچنین طی این مدت با تقویت فعالیت مونسون در جنوب شرق کشور رخداد رگبار باران و رعد وبرق در مناطق جنوبی، جنوب غربی و مرکزی استان محتمل است و با توجه به نوع بارش‌ها، جاری شدن روان آب و وزش، تندباد‌های لحظه‌ای، رگبار و رعدو برق بیشتر در مناطق جنوب استان دور از انتظار نیست.

راستی گفت: همچنان برای روز‌های آینده تداوم هوای گرم پیش بینی می‌شود و افزایش دما را در سطح استان داریم.

وی تصریح کرد: با توجه به کاهش کیفیت هوا و تداوم هوای گرم، خطر گرمازدگی وجود دارد؛ لذا باید شهروندان قبل از تردد در جاده‌ها از وضعیت جاده‌ها مطلع شوند و بیماران قلبی، ریوی و کودکان از فعالیت سنگین در فضای باز خودداری کنند.
 
 کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: شهداد طی ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۵۰ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لا له زار با دمای ۱۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.
 
راستی حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۲۳ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

وی گفت: صبح امروز شهداد با دمای ۳۸ درجه سانتیگراد برای هفدهمین روز متوالی گرم‌ترین صبح را در کشور داشته است.

راستی افزود: همچنین طی ۲۴ساعت گذشته شهداد با دمای ۵۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین روز کشور بوده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار