فرماندار سرعین گفت: پل معلق یا ترکیبی این شهرستان در دامنه سبلان برای افتتاح آماده می‌شود و با بهره برداری از این زیرساخت تفریحی با چشم انداز زیبا، صنعت گردشگری این شهرستان متحول خواهد شد.

باقر باقرزاده روز چهارشنبه در بازدید از آخرین وضعیت عملیاتی پل در حال تکمیل سرعین به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: این پل در منطقه ورگه سران سرعین با سرمایه گذاری بخش خصوصی از یکسال قبل در حال احداث است و روز‌های پایانی خود را برای افتتاح سپری می‌کند.

وی افزود: گام‌های بلندی در دولت سیزدهم برای تکمیل زنجیره صنعت گردشگری سرعین برداشته شده است و پل معلق ترکیبی نیز در این راستا برای جذب و ماندگاری مسافران و گردشگران داخلی و خارجی موثر خواهد بود.

فرماندار سرعین روز خبرنگار را به اصحاب خبر و رسانه تبریک گفت و تلاش آنها را برای پوشش خبری اقدامات انجام یافته جهت احداث و تکمیل پل ورگه سران و سایر زیرساخت‌های گردشگری سرعین خواستار شد.

فروش بلیت پل معلق سرعین

سرمایه گذار و مجری پل ترکیبی سرعین نیز در این بازدید گفت: با توجه به حضور روزانه گردشگران و مسافران برای استفاده از پل ترکیبی سرعین، فروش بلیط آن اغاز شده است و همه روزه پذیرای جمعی از گردشگران از اقصی نقاط کشور هستیم.

حسین عباسی نیا افزود: این پل از نادرترین پل‌های ترکیبی و سه طبقه است که ۲۰۰ متر طول و ۱۰۰ متر ارتفاع دارد و در دامنه سبلان در زمینی به مساحت ۱۳ هکتار احداث شده است.

وی ادامه داد: پل ترکیبی با شهر سرعین، حدود پنج کیلومتر فاصله دارد و برای این پروژه گردشگری حدود ۲ هزار میلیارد ریال هزینه یا سرمایه گذاری شده است و ریالی تسهیلات بانکی دریافت نکرده ایم و کل بودجه لازم برای تکمیل زیرساخت‌های تفریحی و اقامتی پل، حدود ۶ هزار میلیارد ریال است.

عباسی نیا گفت: مسیر دسترسی پل باید با همت مسئولان، آسفالت شود تا مسافران و گردشگران به راحتی به این منطقه سفر کنند و ساخت پل صخره‌ای شیشه ای، ویلای صخره ای، هتل، تالار و سایر اماکن اقامتی در کنار پل ترکیبی در دستور کار است.

وی افزود: این پروژه در مدت ۱۱ ماه اجرا شده و چهار ماه آن نیز به علت نزدیکی به سبلان و بارش برف محدودیت، اجرا داشته است و ده‌ها سوئیت اقامتی نیز برای مهمانان و مسافران احداث خواهیم کرد تا گردشگران، روز‌ها و ساعات بانشاطی را در محیط پل ترکیبی سرعین بگذرانند.

پل سرعین تبلور مهندسی ایرانی است

افشین جهانبخش عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه گذار و مجری پل ترکیبی سرعین نیز در این بازدید گفت: این پروژه عظیم با مهندسی ایرانی و بدون حتی یک پیچ و مهره خارجی اجرا و تکمیل شده است.

وی از اصحاب رسانه خواست همت و تلاش شرکت سرمایه گذار و مجری پروژه در به ثمر رسیدن آن و اشتیاق مسافران و گردشگران برای استفاده از این فضای تفریحی و خاطره انگیز را بدون جانبداری به سمع و نظر مردم برسانند.

او با اشاره به تکلیف دستگاه‌های دولتی در تکمیل زیرساخت‌های برق، آب، گاز و راه پروژه از مسئولان شهرستان سرعین و استان اردبیل خواست، با توجه به ورود مسافران برای استفاده از پل، جهت رفع نواقص موجود در حوزه زیرساخت‌های آن مجدانه اقدام کنند.

سرعین یکی از شهر‌های گردشگری استان اردبیل است و به داشتن چشمه‌های آبگرم معدنی شهرت دارد و با فاصله کمی از شهر اردبیل در مسیر اردبیل به سراب واقع شده است.

 

برچسب ها: پل معلق ، سرعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.