ولادیمیر پادرینو، وزیر دفاع ونزوئلا بار دیگر بر «وفاداری مطلق» ارتش این کشور به نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری تاکید کرد.

به گزارش بامداد چهارشنبه رویترز, این اظهارات پس از آن بیان شد که ادموندو گونزالس، نامزد مخالفان و ماریا کورینا ماچادو، رهبر این حزب، در نامه‌ای که روز دوشنبه منتشر شد، از نیرو‌های مسلح خواستند «در کنار مردم بایستند.»

پس از انتشار این نامه، تارک ساب، دادستان کل ونزوئلا، تحقیقات جنایی علیه گونزالس و ماچادو را به دلیل تحریک ارتش و پلیس به نقض قانون اعلام کرد.

 پس از آنکه ادموندو گونزالس نامزد مخالف دولت در بیانیه‌ای خود را به عنوان رئیس‌جمهوری منتخب معرفی کرد، تارک ویلیام ساب دادستان کل ونزوئلا از طریق حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد تحقیقات جنایی علیه ماریا کورینا ماچادو رهبر مخالفان و گونزالس آغاز شده است.

اپوزیسیون ونزوئلا با طرح ادعای تقلب در انتخابات ۲۸ ژوئیه (هفتم مرداد)، اعلام کرد که نتایج رسمی مبنی بر پیروزی نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری مستقر این کشور را به رسمیت نمی‌شناسد.

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا در واکنش به تلاش مخالفان و عوامل خارجی برای ایجاد تنش سیاسی از طریق خرابکاری و توطئه گفت: ونزوئلا در صلح و آرامش است. به هر گونه کارزاری پاسخ داده خواهد شد. هیچکس ما را به سناریو‌های خشونت مانند آنچه در سال ۲۰۱۴ تجربه کردیم، سوق نخواهد داد.

مادورو به صراحت، حملات اخیر در ونزوئلا را به افرادی نسبت داد که در خارج از این کشور آموزش دیده‌اند. وی گفت: آنها به بیمارستان‌ها و مدارس حمله کردند. ۸۰ درصد از حدود دو هزار نفری که به خاطر اعمال خشونت‌آمیز دستگیر شدند در تگزاس، پرو و شیلی آموزش دیده بودند.

شورای ملی انتخابات ونزوئلا جمعه شب با انتشار آمار جدیدی از نتایج انتخابات این کشور اعلام کرد که نیکلاس مادورو با کسب ۵۲ درصد آرا بار دیگر به عنوان رئیس‌جمهوری ونزوئلا انتخاب شده است.

آمریکا در یک هفته اخیر، این نتایج را زیر سوال برده و از اعتراض‌های خشونت‌آمیز حامیان راستگرای ادموندو گونزالس در چندین شهر در سراسر این کشور علیه نتایج انتخابات حمایت کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
وقتی رای آورده همه باید ازش اطاعت کنن
آخرین اخبار