معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز از تشکیل گشت‌های هم‌پوشان با همکاری دستگاه‌های نظارتی و اصناف و اداره بهداشت و پلیس اماکن خبر داد و گفت: با واحد‌های صنفی و تجاری متخلف عرضه‌کننده سیگار الکترونیک برخورد قانونی و پلمب خواهد شد.

ابراهیم کرامت‌فر در حاشیه جلسه کمیسیون پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان شیراز گفت: خانواده‌ها نسبت به حفظ سلامت جوانان خود هوشیار باشند، مدتی است در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت تبلیغاتی به چشم می‌خورد که جوانان را تشویق به استفاده از سیگار الکترونیک می‌کند و استفاده از آن را بی ضرر نشان می‌دهند.

او افزود: مصرف سیگار الکترونیکی یا همان ویپ‌ها محبوبیت بالایی میان نوجوانان پیدا کرده است و نگرانی‌ها درباره استفاده جوانان از این مدل سیگار‌ها بسیار زیاد است.

کرامت‌فر با بیان اینکه سالانه ۵۰ هزار مرگ در کشور به دلیل مصرف دخانیات ثبت می‌شود، افزود: مصرف سیگار الکترونیک یک خطر بالقوه برای بهداشت و سلامت جامعه به ویژه جوانان است.

او با اشاره به اینکه سیگار الکترونیک نه تنها واسطه‌ای برای ترک دخانیات نیست بلکه ویپ‌ها خود می‌تواند اعتیادآور باشد و به مصرف کننده خود آسیب‌های جبران‌ناپذیر زیادی وارد کنند، بیان کرد: در صورت استفاده از ویپ احتمال بروز سکته قلبی و مغزی و انواع سرطان و بیماری‌های ریوی و تنفسی همچنین مسمومیت با نیکوتین در افراد افزایش می‌یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز با توجه به اهمیت موضوع کنترل مصرف دخانیات در جامعه گفت: گشت‌های هم‌پوشان با همکاری دستگاه‌های نظارتی و اصناف و اداره بهداشت و پلیس اماکن تشکیل شده و با واحد‌های صنفی و تجاری متخلف عرضه‌کننده سیگار الکترونیک برخورد قانونی و پلمب خواهد شد.

رئیس کمیته امنیتی شهرستان شیراز گفت: باید از همه روش‌ها برای مبارزه با مصرف دخانیات استفاده کنیم و در این میان رسانه‌ها نقش کلیدی در آموزش و فرهنگ‌سازی دارند.

او ادامه داد: صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد، شهرداری، بهداشت و علوم پزشکی، آموزش و پرورش، همه پای کار آموزش و اطلاع‌رسانی و مبارزه با مصرف دخانیات بیایند تا برای حفظ سلامت همشهریان اقدام اثر بخشی صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.