سرهنگ جمالی گفت: بسیج فرهنگیان در ایام اربعین با راه اندازی موکب به مدت ۲۰ روز به زائران خدمات رسانی می‌کند.

سرهنگ محمدصالح جمالی فرمانده بسیج فرهنگیان سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در خصوص اقدامات این مجموعه در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی از تشکیل ستاد اربعین در سطح اداره کل و ۴۰ منطقه آموزش و پرورش استان و نشست شورای سازمان بسیج فرهنگیان استان با رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات و عالیات استان خبر داد.

او در ادامه به تشکیل کمیته‌های ۷ گانه (پشتیبانی، اجرایی، تولید محتوا، دانشجو معلم، رسانه و فضای محازی، مستندسازی و روابط عمومی) اشاره‌کرد و افزود: جلسات با مدیران آموزش و پرورش، معاونت‌های پرورشی، مدیران کانون‌های بسیج فرهنگیان در ۴۰ منطقه و تقسیم کار نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

سرهنگ جمالی اضافه کرد: شناسایی، جانمایی و افتتاحیه موکب‌های مرزی و مرکزی نیز صورت پذیرفت که موکب شماره یک مرز شلمچه به میزبانی بسیج فرهنگیان خرمشهر و پشتیبانی نواحی ۲۰ گانه جنوب و جنوب شرقی استان، طبق جدول زمانبندی هر روز یک ناحیه به مدت ۲۰ روز در آن فعالیت دارند.

فرمانده بسیج فرهنگیان سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در خصوص موکب شماره ۲ مرز چذابه به میزبانی بسیج فرهنگیان و آموزش و پرورش شهرستان بستان گفت: این موکب با پشتیبانی نواحی ۲۰ گانه شمال و شمال شرق استان طبق زمانبندی هر روز یک ناحیه، به مدت ۲۰ روز فعالیت دارد.

تشکیل ستاد اسکان

سرهنگ جمالی در خصوص تشکیل ستاد اسکان یادآور شد: این ستاد به میزبانی شهرستان‌هایی که دروازه ورودی زوار هستند (شهرستان‌های اندیمشک، ایذه، بهبهان و هندیجان) و پشتیبانی ستاد عتبات عالیات استان فعال است.

او ادامه داد: از تاریخ ۲۵ مرداد ماه به مدت ۳ شب، تعداد ۵۰ موکب (۴۰ موکب نواحی ۴ گانه اهواز، هر ناحیه ۱۰ موکب، ۱۰ موکب بسیج فرهنگیان و دانش آموزی) در محل پارک ساحلی اهواز به ارائه خدمات و بسته‌های فرهنگی، پیوست فرهنگی (عفاف و حجاب، فرهنگ ایثار و شهادت، بیان مفاهیم شیعه، فرق و مذاهب) می‌پردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.