معاون دبیر کل سازمان ملل بر نقش نیرو‌های یونیفل در مرز میان لبنان و سرزمین‌های اشغالی تاکید کرد.

پس از پایان جنگ سال ۲۰۰۶ رژیم صهیونیستی و جنبش حزب الله، کشور‌های غربی حامی تل‌آویو شامل آمریکا، فرانسه و انگلیس با صدور قطعنامه‌ای نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل موسوم به یونیفل را در خطوط مرزی جنوب لبنان مستقر کردند تا امنیت این رژیم را تضمین کنند. با این حال، نیرو‌های یونیفل هیچگاه سدی در برابر نقض قوانین بین المللی رژیم اسرائیل نبودند.  

به گزارش الجزیره، ژان پیر لاکرویکس (Lacroix)، معاون دبیر کل سازمان ملل در امور عملیات صلح امروز (سه شنبه) اعلام کرد: با تشدید تنش‌ها میان حزب الله و (رژیم) اسرائیل، اکنون نقش نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در مرز دو طرف بیش از پیش اهمیت یافته است.  

وی در ادامه افزود: با حضور دستکم ۱۰ هزار نیروی حافظ صلح سازمان ملل در نوار مرزی دو طرف، اکنون یونیفل تنها کانال ارتباطی میان طرف اسرائیلی و طرف لبنانی شامل حزب الله است. این مسئله بسیار بنیادین است، زیرا به ما اجازه می‌دهد تا برخی مسائل را شفاف سازی کرده و مانع از سوءتفاهمات، اشتباهات محاسباتی، غیرکنترل شده و تنش‌های ناخواسته شویم.  

معاون دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد: یونیفل همچنین نقشی حیاتی در اطلاع رسانی به تمامی طرف‌ها دارد. برای مثال، این نیرو‌ها تعیین می‌کنند که چه کسی زخمی شده و یا در نوار مرزی کشته شده و تیم‌های امدادی نیازمند حضور در منطقه حادثه هستند.  

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار