مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: کنگره شهدای غریب پنجشنبه ۱۸ مرداد در جوار گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) کرج برگزار می شود.

 

امیرحسین دانش کهن بر تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، گفت: کنگره شهدای غریب پنجشنبه ۱۸ مرداد در جوار گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) کرج برگزار می شود و به بزرگداشت هشت نفر از شهدای غریب این استان می پردازد.

او با بیان این که کنگره شهدای غریب برای اولین بار در این استان برگزار می‌شود، افزود: در خصوص آزادگان و ایثارگران اقدامات قابل توجهی انجام شده اما تاکنون به شهدایی که در زمان اسارت در اردوگاه های عراق تحت شکنجه قرار گرفتند و ایستادگی کردند و در نهایت به شهادت رسیدند به صورت‌ متمرکز پرداخته نشده است، لذا بنیاد شهید این فرصت را مغتنم شمرد و به مناسبت نزدیک شدن به ایام سالروز بازگشت آزادگان به کشور این کنگره را برگزار می کند.

 دانش کهن گفت: در این مراسم از چهار کتاب رونمایی می شود که یکی از آن ها زندگینامه هشت شهید غریب استان است. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز افزود: سالن تیراندازی مختص ایثارگران نیز فردا ۱۷ مرداد در بنیاد شهید منطقه یک کرج به نام شهدای غریب افتتاح می شود.

او آزادگان را جز مظلوم ترین اقشار جامعه ایثارگران دانست و عنوان کرد: این عزیزان سالها در چنگال نیروهای عراقی بودند و متحمل شکنجه ها، توهین ها و آسیب های جسمی و روحی فراوانی شدند. با توجه به تعداد بالای آزادگان در کشور که به حدود ۵۰ هزار نفر می رسد، خود را مسئول می دانیم تا سختی ها و ملامت هایی که این قشر تحمل کرده اند را به جامعه یادآوری کنیم.

دانش کهن گفت: اگر شهدا، ایثارگران، آزادگان و جانبازان نبودند، ما اقتدار امروز را نداشتیم.، سال ها پیش پس از پیروزی انقلاب، کشور و مردم‌ ما در معرض انواع تهدیدها قرار داشتند اما امروز اقتدار ایران به حدی رسیده که با یک تهدید ما، خواب و خوراک از اسرائیل گرفته شده است، همان اسرائیلی که آمریکا و ابرقدرت ها حامی او بودند اما ایران با پشتیبانی خانواده های شهدا و ایثارگران یک وجب از خاک خود را به بیگانگان واگذار نکرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار