رسانه‌ها می‌گویند نامزد حزب دموکرات آمریکا فرماندار ایالت «مینه‌سوتا» را برای جذب آرای افراد روستایی و سفیدپوست به عنوان معاون انتخاب کرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه می‌گوید که کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معاون خود را انتخاب کرده و تا ساعاتی دیگر رسما او را معرفی خواهد کرد.

به گزارش رویترز، هریس، «تیم والز» فرماندار ایالت مینه‌سوتا را به عنوان معاون خود انتخاب کرده تا بتواند آرای قشر روستایی و سفیدپوست آمریکا را نیز جذب کند. والز همواره از تجارب کودکی خود این گونه سخن گفته که در روستایی کوچک با ۴۰۰ نفر جمعیت بزرگ شده است. فرماندار مینه‌سوتا اصالتا اهل ایالت «نبراسکا» است و می‌گوید که در تابستان‌ها به کشاورزی و شکار می‌پرداخته و در ۱۷ سالگی در گارد ملی ارتش نام‌نویسی کرد.

والز که ۶۰ سال دارد، در واقع کهنه‌سرباز گارد ملی ارتش آمریکا است و در گذشته معلم نیز بوده است. او در سال ۲۰۰۶ به عضویت مجلس نمایندگان درآمد و به مدت ۱۲ سال نماینده یک منطقه روستایی با گرایش محافظه‌کار بود که هم قبل و هم بعد از تصدی او، عمدتا جمهوری‌خواهان در آن تسلط داشتند.  والز بعدا در سال ۲۰۱۸ به عنوان فرماندار ایالت مینه‌سوتا انتخاب شد. او در حال حاضر دومین دوره خود را به عنوان فرماندار این ایالت می‌گذراند و ریاست انجمن فرمانداران دموکرات را بر عهده دارد.  

این فرماندار آمریکایی در طول دوره فرمانداری خود، مرخصی با حقوق برای کارگران را افزایش داد و مالیات طبقه متوسط را کم کرد. چنین پیشینه‌ای در کنار این مسئله که او زمانی مربی فوتبال دبیرستان بوده، ممکن است سبب شود مردم روستایی و سفیدپوست آمریکا که پیش‌تر به طور قابل توجهی به دونالد ترامپ متمایل بودند، به سمت هریس و معاون او تمایل پیدا کنند.  

هریس ۵۹ ساله از زمان کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی، توانسته است شانس حزب دموکرات برای پیروزی در انتخابات آبان‌ماه آمریکا را بالا ببرد. تازه‌ترین نظرسنجی موسسه «مورنینگ کانسالت» نشان می‌دهد که هریس ۴ درصد از ترامپ پیشی گرفته است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار