ده‌ها فوق‌ارتدکس اسرائیلی به یک پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در تل‌آویو هجوم بردند.

ده‌ها فوق‌ارتدکس اسرائیلی (حریدی‌ها) با هجوم به یک پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در تل‌آویو خواستار جلوگیری از اعزام حریدی‌های جوان به خدمت سربازی شدند.

 رسانه‌های اسرائیلی، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)، تصاویری از لحظه هجوم ده‌ها حریدی به پایگاه «تل هشومیر» در تل‌آویو منتشر کردند.

منابع اسرائیلی خبر دادند این افراد که از اعضای جریان «اورشلیم» در فرقه حریدی بودند، سعی داشتند از اعزام حریدی‌های جوان به خدمت سربازی جلوگیری کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی که به علت کمبود نیرو جذب سرباز از میان فوق‌ارتدکس‌های صهیونیست را آغاز کرده، روز گذشته از ده‌ها حریدی خواست خود را به مراکز نظامی معرفی کنند.

ارتش اسرائیل روز گذشته نیز با مقاومت حریدی‌ها برای رفتن به سربازی مواجه بود. با این حال، توانست ده‌ها نفر از این افراد را به پایگاه تل هشومیر اعزام کند.

دیوان عالی رژیم صهیونیستی به درخواست وزارت جنگ این رژیم به علت کمبود سرباز معافیت حریدی‌ها از خدمت سربازی را لغو کرده است.

حریدی‌ها مدتی بعد از شکل‌گیری رژیم صهیونیستی در زمانی که اعضای این فرقه کم شمار بود، از خدمت سربازی معاف شدند؛ اما بعد از آغاز جنگ در فلسطین اشغالی و کمبود شدید نیرو در اراضی اشغالی، مقامات اسرائیلی تصمیم به لغو معافیت حریدی‌ها گرفتند.

با این حال، رهبران دینی حریدی‌ها در کنار دو حزب کابینه رژیم صهیونیستی این حکم را برنمی‌تابند و از فرستادن حریدی‌ها به خدمت سربازی خودداری می‌کنند.

تا جایی که «یتسحاق یوسف» خاخام ارشد حریدی‌ها در مدارس دینی اعلام کرده که در صورت دریافت معرفی‌نامه برای حضور در مراکز جذب سرباز آن را پاره کنند.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار