استاندار گیلان گفت: این طرح با اعتبار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که ارزش واقعی آن ۳ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال است.

اسدالله عباسی امروز در حاشیه افتتاح سد لاستیکی فخرآباد رشت که با حضور احمد وحیدی وزیر کشور بود گفت: توسعه و بهبود آبیاری حدود هزار هکتار از شالیزار‌های منطقه، جلوگیری از تداخل آب‌شور دریا با آب شیرین رودخانه اشمک، تغذیه آب زیرزمینی، جمع‌آوری آب‌های خروجی زهکش‌ها در منتهی‌الیه ورودی به دریا و بازچرخانی آب و ساماندهی رودخانه از جمله اهداف ساخت این سد است.
استاندار گیلان با بیان اینکه طرح تکمیل سد لاستیکی فخرآباد تا سال ۱۴۰۰ راکد بوده است، افزود: این طرح با اعتبار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که ارزش واقعی آن ۳ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال است.
سد لاستیکی فخرآباد رشت، بر روی رودخانه اوشمک قرار دارد که این رودخانه پس از طی مسافت حدود ۴۰ کیلومتر و با عبور از شهر‌های کوچصفهان، لشت نشا روستای فخرآباد و زیباکنار، به دریای خزر می‌ریزد.
سد لاستیکی فخرآباد با طول تاج بیش از ۴۰ متر، ارتفاع لاستیک ۳ متر و نیم و حجم مخزن ذخیره آب ۴۵۰ هزار مترمکعب و قابلیت تنظیم سالانه دو میلیون مترمکعب آب و همچنین تسهیل استفاده از ایستگاه‌های پمپاژ موجود بر روی رودخانه اشمک قرار گرفته به بهره‌برداری رسید.

برچسب ها: سد ، رشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.