مدیرکل صداوسیمای فارس گفت: سریال طبقه الف روز خون که به حمله تروریستی حرم شاهچراغ می‌پردازد نیمه نخست آبان ماه آماده پخش از رسانه ملی می‌شود.

احمد پهلوانیان مدیرکل صداوسیمای فارس در نشست خبری ضمن قدردانی از تلاش‌های اصحاب رسانه در استان فارس گفت: مجموعه فعالان رسانه‌ای و خبرنگاران استان فارس افرادی شریف و نجیب، متخصص، دارای مهارت و دانش با قلم بسیار حساس و اخلاق مدارند.

او افزود: کمتر از دو سال در صداوسیمای فارس خدمتگزار مردم هستم و تلاش کرده‌ایم در این مدت تولیدات رسانه‌ای را از نظر کیفی و کمی ارتقا دهیم.

مدیرکل صداوسیمای فارس با بیان اینکه صداوسیمای فارس آثار طبقه الف و ب متعددی را تولید کرده است افزود: سریال طبقه الف روز خون که به حمله تروریستی حرم شاهچراغ می‌پردازد نیمه نخست آبان ماه آماده پخش از رسانه ملی می‌شود.

پهلوانیان به پایان تولید مجموعه عروسکی دنیای آوا اشاره کرد و گفت: این مجموعه عروسکی که تمام عوامل آن از استان فارس هستند پاییز از شبکه فارس و شبکه‌های سراسری پخش خواهد شد.

مدیرکل صداوسیمای فارس تولید سریال طنز اجتماعی فالوده شیراز و کوچه قشو رشو، مجموعه‌های پویانمایی را از دیگر برنامه‌های در حال ساخت شبکه فارس بیان و ابراز امیدواری کرد این آثار در حال تولید در آینده نزدیک آماده پخش شود.

پهلوانیان با بیان اینکه رادیو فارس در سال گذشته ۱۰۳ نمایش رادیویی تولید کرد افزود: این میزان به اندازه تولیدات بیش از دو سال یک مرکز صداوسیما در شرایط عادی است.

مدیرکل صداوسیمای فارس با بیان اینکه مستند‌هایی زیادی در صداوسیمای فارس تولید شده یا در حال تولید است گفت مستند‌های شهدای حرم شاهچراغ، رنگواره‌های کهن، ایلیاتی، ایران دخت از جمله این آثار است.

پهلوانیان با بیان اینکه به مناسبت برگزاری کنگره شهدای استان فارس در آبان ماه امسال، مسابقه استعدادیابی راوی شو به عنوان نخستین مسابقه استعدادیابی کشور با موضوع‌های روایتگری، هنر‌های تجسمی، نمایش، خوانندگی، سرود و ... در حال تولید است ادامه داد: تولید اصلی این مسابقه هفته آینده آغاز می‌شود و در هفته دفاع مقدس پخش خواهد شد.

مدیرکل صداوسیمای فارس با بیان اینکه استان فارس رنگین کمان اقوام است پرداخت به اقوام و آداب و رسوم آنها را از مهمترین برنامه‌های در دستور کار صداوسیمای استان برشمرد و افزود: تولید برنامه‌های ایلیاتی، فارس خانه اقوامخ، رنگواره‌های کهن از جمله آنهاست.

پهلوانیان با بیان اینکه رسانه ملی صدای مردم و بیان کننده مطالبات و مشکلات مردم است گفت: در سیمای فارس برنامه‌های بازتاب، پیجور و در شهر مسائل و مشکلات مردم را دنبال و پیگیری می‌کنند و مشابه همین برنامه‌ها در رادیو فارس و خبر فارس بخصوص با گزارش‌های سرزده روی آنتن می‌رود.

مدیرکل صداوسیمای فارس گفت: در حوزه دفاع مقدس مستند‌های شهید آباد، شهید جاویدی و شهید بهشتی، جهانگیرخان قشقایی و سید سند تولید شده یا در حال تولید است.

او افزود: در دهه نخست ماه محرم امسال از ۷۰ نقطه استان عزاداری‌های مردم فارس زنده از شبکه فارس و شبکه‌های سراسری و استانی پخش شد و در دوران انتخابات با راه اندازی ۱۵ کانال در صداوسیمای فارس از ۱۲۷ نقطه استان حضور مردم در پای صندوق‌های رای به تصویر کشیده شد.

مدیرکل صداوسیمای فارس گفت: رادیو فارس در ۶ شبکه رادیویی سراسری بسته ثابت هفتگی دارد و سال گذشته ۵۰ برنامه تولیدی رادیو فارس از شبکه‌های سراسری و استانی روی آنتن رفت.

او با بیان اینکه در حوزه فنی از شش سال گذشته پخش اچ دی بیشتر شبکه‌های سراسری در رسانه ملی آغاز شد، اما استان فارس سهمی از این موضوع نداشت افزود: صداوسیمای فارس از سال گذشته طرح اچی دی سازی را آغاز کرده است و تاکنون بیش از ۶۰ میلیارد تومان برای این طرح بزرگ هزینه شده است و هشتاد درصد پیشرفت دارد.

مدیرکل صداوسیمای فارس ادامه داد: واحد سیار صداوسیمای فارس با هزینه ۱۲ میلیارد تومان در حال بازسازی و آماده شدن است و ۴ استودیو سیمای فارس با هزینه ۴۰ میلیارد تومان اچ دی سازی شده است و تا سه ماه آینده طرح بزرگ اچ دی سازی در شبکه فارس به سرانجام خواهد رسید و مخاطبان استان فارس از ارتقای قابل توجه کیفیت تصاویر برخوردار می‌شوند.

پهلوانیان با بیان اینکه نصب و راه اندازی ۴۰ فرستنده تلویزیونی دیجیتال استان فارس با هزینه ۴۰ میلیارد تومان انجام شده است این تلاش‌ها را در جهت خدمت رسانی بهتر به مردم استان فارس و جلب رضایت آنها برشمرد.

مدیرکل صداوسیمای فارس با اشاره به اینکه در سال گذشته پس از سال‌ها صداوسیمای فارس در حوزه سیما رتبه اول کشور و در حوزه صدا رتبه دوم کشور را بدست آورد کسب افتخارات و موفقیت‌های متعدد در جشنواره‌های مختلف رسانه‌ای ملی و بین المللی از جمله abu را از دستاورد‌های شبکه فارس بیان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.