نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر ثبات مدیریتی در وزارت آموزش و پرورش گفت: نظام تعلیم و تربیت باید فراجناحی عمل کند.

 حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل در دیدار با وزیر آموزش و پرورش گفت: تعلیم و تربیت مقوله‌ای حیاتی است که نباید به آن نگاه سیاسی و جناحی داشت و تاکنون آن طور که باید به آن نپرداخته ایم.

امام جمعه تبریز اظهار کرد: اگر بحث‌های آموزشی و تربیتی جا نیفتد اضافه کردن معلم تاثیری ندارد و این مقوله باید از نگاه سیاسی و جناحی منفک شده و تخصصی شود.

وی با اشاره به سند تحول نظام و تعلیم تربیت دولت سیزدهم گفت: در این میان توجه به آموزش و پرورش باید جزو اولویت‌های نمایندگان مجلس باشد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر ارتباط مستمر حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش اظهار کرد: جذب و همکاری طلاب باسواد و فرهیخته در بدنه نظام تعلیم و تربیت منشا اثرات خیر برای آینده نظام اسلامی خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین مطهری اصل تاکید کرد: رئیس‌جمهور جدید کشورمان دکتر پزشکیان باتوجه به سابقه حضور در مجلس شورای اسلامی شناخت کامل از شرایط و استعداد‌های استان‌های مختلف به ویژه آذربایجان شرقی دارد و می‌تواند در جهت رفع مشکلات موجود گام‌های موثری بردارد.

وزیر آموزش و پرورش نیز در این دیدار گفت: در ۴ سال اخیر ۴ میلیون مترمربع به فضای آموزشی کشور اضافه شده و مشارکت خیران ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

صحرایی افزود: خیران در ساخت ۷ هزار و ۲۰۰ مدرسه با ۱۱ هزار میلیارد تومان کمک مالی مشارکت کردند که ۶۴ درصد آنها روستایی است.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۸ هزار مدرسه در کشور در حال ساخت است و تلاش می‌شود از نخبگان تربیتی در مدرسه داری استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار