یک روزنامه لبنانی نوشت به نظر می‌رسد مقدمات پاسخ یمن به جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی در حالی پایان یافته که اکنون صنعاء منتظر سیگنال آغاز پاسخ از سوی اتاق عملیات ویژه محور مقاومت است.

 به نوشته روزنامه «الاخبار» چاپ لبنان، صحبت‌هایی که در افکار عمومی یمن و یا از سوی فرماندهان نظامی صنعاء درباره «پاسخ بزرگ» مطرح می‌شود، نشان دهنده میزان آمادگی یمن برای شرکت در عملیات پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی است.

در حالی که فرماندهان نزدیک به جنبش انصارالله از مردم یمن خواستند خود را برای غافلگیری‌های این مرحله آماده کنند، «جلال الرویشان» معاون نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در امور دفاعی و امنیتی در اظهاراتی مطبوعاتی تاکید کرد که این پاسخ قدرتمند و موثر خواهد بود و دشمن متوجه خواهد شد که با ترور شهید اسماعیل هنیه و شهید فؤاد شکر مرتکب اشتباه فاحشی شده است.

در آستانه پاسخ مورد انتظار، نیرو‌های صنعاء طی دو روز گذشته حملاتی را علیه پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی در (جزیره) «دهلک» در کشور اریتره انجام دادند.

در این رابطه برخی منابع رسانه‌ای نزدیک به دولت صنعاء در گفتگو با روزنامه «الاخبار» تایید کردند، این پایگاه که در آن نیرو‌های اشغالگر صهیونیستی از سامانه‌های پدافندی و جاسوسی برای حملات نگهداری می‌کنند، هدف حملاتی قرار گرفته که راه را برای پاسخ مورد انتظار به تشدید حملات رژیم اشغالگر در منطقه، هموار خواهد کرد.

همچنین نیروی دریایی صنعاء به اجرای عملیات‌های دیگری ادامه می‌دهد و در این رابطه کشتی موسوم به «گروتن» را در خلیج عدن با چند موشک دریایی بالستیک هدف قرار داد.

طبق بیانیه روز گذشته «یحیی سریع» سخنگوی این نیروها، کشتی مورد هدف با رژیم صهیونیستی ارتباط داشته و شرکت مالک آن تصمیم منع ورود به بنادر فلسطین اشغالی را نقض کرد.

اداره عملیات تجارت دریایی انگلیس نیز اعلام کرد که این کشتی در شرق خلیج عدن هدف یک حمله راکتی قرار گرفته که در نتیجه آن دچار آتش سوزی شده است.

همچنین این اداره گزارش داد که حمله دیگری به یک کشتی باری در اقیانوس آرام در فاصله ۱۷۰ مایل دریایی از ساحل را رصد کرده است.

در حالی که برخی منابع اعلام کردند که کشتی گروتن در نتیجه حمله متوقف نشده و به مسیر خود ادامه داده، اما وب سایت‌های ویژه رصد حرکت کشتی‌ها افشا کردند که این کشتی پس از حمله موشکی یمن در بندر جیبوتی متوقف شده و نتوانسته از طریق دریای سرخ به سوی مقصد خود حرکت کند.

نیرو‌های صنعا پیش از این نیز توانسته بودند یک فروند پهپاد آمریکایی مدل «ام کیو۹» را هنگام اجرای عملیات‌های خصمانه در آسمان استان صعده با شلیک یک موشک زمین به هوای ساخت یمن هدف‌گیری و ساقط کنند.

به گفته یحیی سریع، این هفتمین پهپاد از این نوع است که در نبرد «فتح موعود و جهاد مقدس» ساقط شده است.

برخی منابع نظامی آگاه در صنعا به روزنامه «الاخبار» گفتند، تعداد کل پهپاد‌های آمریکایی ساقط شده در آسمان یمن از نوامبر به ۱۱ فروند رسیده است.

منبع:ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار