کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز شاهد خروج ۴۹۲ میلیارد تومان پول اشخاص حقیقی از سهام و حق تقدم بودیم.

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل امروز با کاهش ۱۹۳۲ واحدی و ثبت ۰.۱ درصد کاهش به ۲۰۰۲۵۸۰ واحد رسید و این در صورتی بود که شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۸۳۳ واحدی و ثبت ۰.۱۳ درصد منفی به ۶۳۵۲۵۷ واحد رسید.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: در رابطه با سهام و حق تقدم و صندوق سهامی مربوط به معاملات خرد امروز حجم معاملات ۴ میلیارد برگ سهم با ارزش معاملاتی ۱۶۹۹ میلیارد تومان بود. سرانه خرید حقیقی‌ها ۲۰ میلیون ۲۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۳۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود که شاهد خروج ۴۹۲ میلیارد تومان پول اشخاص حقیقی از سهام و حق تقدم بودیم.

او افزود: امروز ۲۴ درصد بازار یعنی ۱۶۸ نماد مثبت و ۷۶ درصد بازار یعنی ۴۵۱ نماد کار خود را با منفی به پایان رساندند. بیشترین ورود پول مربوط به صنعت خدمات مالی به میزان ۳ میلیارد تومان و بیشترین خروج پول مربوط به صنعت خودرو و ساخت قطعات با ۶۵ میلیارد تومان خروج پول بود.

آسایش در نهایت بیان کرد: امروز نیز به مانند روز‌های گذشته با توجه به اتفاقات منطقه بازار خریدار قوی نداشت. اما از سوی دیگر فروشنده‌ها هم در فروش و یا عدم فروش تردید داشته و با توجه به محدودیت دامنه بازار با نوسانات کم دنبال شد.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
شاخص بورس منفی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
علی برکت الله
آخرین اخبار