آخرین وضعیت زائرین افغانستانی غیرمقیم جهت عزیمت به کشور عراق در اربعین حسینی بررسی شد.

نشست بررسی آخرین وضعیت زائرین افغانستانی غیرمقیم جهت عزیمت به کشور عراق برای عزاداری ایام اربعین حسینی با حضور محمد زهدی معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی،حسین شرافتی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی،احمد معصومی فر رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه ، جهانشاهی مشاور استاندار در امور اتباع و حضور ویدئو کنفرانسی صدیقی فر سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات و نمایندگان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی و قرارگاه انصار در محل این اداره کل برگزار گردید.

در این نشست محمد زهدی معاون امنیتی و انتظامی استانداری به تشریح نحوه اعزام زائرین اتباع مقیم و غیرمقیم جهت ایام اربعین امسال پرداخت و ضمن بررسی موضوعات مربوط به چگونگی پذیرش، اسکان و اعزام این گروه از زائرین اتباع، هر یک از اعضای حاضر در جلسه نظرات خود را در خصوص موضوعات مطرح شده بیان نمودند.

بر اساس گزارش اداره کل راهداری مجوز ورود بیش از ۲۵۰ دستگاه اتوبوس با همکاری شرکتهای حمل و نقل بین المللی در ایام اربعین امسال صادر شده است.

در خصوص زائرین ترانزیتی کشور افغانستان نیز بر لزوم دریافت ویزای کشور عراق قبل از ویزای دوبار ورود به ایران تاکید شد همچنین در ویزای صادر شده برای هر یک از زائرین مشخصات اتوبوس همراه با پلاک قید خواهد شد.

 بیش از ۸۰۰۰ نفر از اتباع افغانستانی پیش ثبت نام لازم را در استان هرات افغانستان جهت این ایام انجام داده اند و پس از صدور ویزای کشور عراق تمهیدات لازم جهت صدور ویزای دو بار ورود به ایران نیز اتخاذ شده است.

به گفته حسین شرافتی تمامی تدابیر لازم جهت اعزام زائرین مقیم و غیر مقیم از استان خراسان رضوی اتخاذ گردیده است تا در ایام اربعین امسال نیز شاهد هر چه باشکوهتر برگزار شدن اجتماع بزرگ شیعیان و عزاداران در دهه پایانی ماه صفر باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.