رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تایباد گفت: زیرساخت‌های ایمنی و اطفای حریق در مرز دوغارون باید تقویت شوند.

علی حسینی گفت: زیرساخت‌های ایمنی و اطفای حریق در مرز زمینی دوغارون ضعیف است و باید تقویت شوند.

وی افزود: در مجموع ۳ دستگاه خودروی آتش‌نشانی با تجهیزات کم در پایانه مرزی و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون مستقر هستند که پاسخگوی آتش‌سوزی‌های گسترده احتمالی نیستند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تایباد ادامه داد: مرز دوغارون به‌واسطه تردد کامیون‌های حامل سوخت، وجود مخازن ذخیره مشتقات نفتی، رفت‌وآمد مسافران و استقرار ساختمان‌های اداری مختلف مستعد بروز انواع حوادث است که مسئولان مربوطه باید هر چه سریع‌تر نسبت به توسعه امکانات ایمنی در این گذرگاه مهم و راهبردی اقدام کنند.

حسینی بیان کرد: نیاز است تا یک ایستگاه مجهز آتش‌نشانی در مرز دوغارون ایجاد شود که با یک فرماندهی واحد عملیاتی، همه مبادی ورود و خروج نظیر گمرک، پایانه مرزی، منطقه ویژه اقتصادی و بازارچه مرزی را پوشش دهد.

این مقام مسئول تصریح کرد: توقف خودرو‌های سنگین در توقفگاه‌ها استاندارد نیست و باید کامیون‌های دارای بار قابل‌اشتعال از دیگر کامیون‌ها جداسازی شوند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تایباد اضافه کرد: همچنین تعبیه سکو‌های آبگیری و شیر‌های هیدرانت در محوطه‌های پرتردد می‌تواند سرعت عمل اطفای حریق و عملیات آتش‌نشانی را بالا ببرد.

حسینی خاطرنشان کرد: در حادثه آتش‌سوزی دیروز منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، اگر حریق به مخازن ذخیره سوخت سرایت می‌کرد؛ وقوع فاجعه‌ای بسیار عظیم دور از انتظار نبود.

روز گذشته ۱۵ مردادماه ۱۴۰۳ اتصال برق باتری و نشت شیرفلکه یک دستگاه خودروی حامل سوخت، باعث حریق ۴ دستگاه کامیون ایرانی و افغانستانی در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون شد که ۷ مصدوم نیز بر جای گذاشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.