استاندار لرستان گفت:مسئولین دستگاه‌های اجرایی ذیربط باید با تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی برخورد کنند.

 ابوطالب شفقت در جلسه‌ی کارگروه زیربنایی استان لرستان تصریح کرد: علاوه بر افرادی که ساخت و ساز غیرمجاز انجام می‌دهند و مجرم محسوب می‌شوند، با مسئولینی که نسبت به این گونه تخلفات اغماض داشته و بی تفاوت باشند نیز برخورد قانونی خواهد شد.

وی اظهار کرد: در حواشی شهر و روستا‌ها اراضی کشاورزی حق هیچ گونه تغییر کاربری ندارند مگر این که مجوز‌های لازم را از مراجع قانونی اخذ کرده باشند.

استاندار همچنین به طراحی و اجرای برنامه‌ی پنجره واحد مجوزات در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: رویکرد اصلی این سامانه این است که بروکراسی‌های اضافی اداری حذف شده و متقاضیان بدون معطلی بتوانند مجوز خود را دریافت کنند.

شفقت افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز موظف هستند در پاسخگویی به درخواست‌ها و اعمال نظر برای صدور مجوزات سرعت عمل بیش تری داشته باشند. 

وی به مصوبات جلسه‌ی کارگروه زیربنایی استان اشاره و ابراز کرد: مدیران و مسئولان حوزه‌ی شهری و روستایی استان با محوریت معاون عمرانی استاندار مکلف شدند ظرف ۲ ماه آیندهدمحدوده‌های شهری و روستایی را مشخص کرده و مواردی را که نیاز است کمیسیون ماده ۵ اعمال نظر کنند را معرفی کنند. 

استاندار عنوان کرد: در کارگروه زیربنایی استان مواردی مصوب و مواردی نیز برای تعیین تکلیف به اعمال نظر کارشناسان موکول شد.

در کارگروه زیربنایی استان، معاونین هماهنگی امور عمرانی و امور اقتصادی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی به عنوان دبیر کارگروه و مدیران کل دستگاه‌های ذیربط حضور داشتند.

 

برچسب ها: اراضی ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.