شهردار خرم‌آباد با تأکید بر اینکه ما خودمان را متولی جهانی‌شدن «دره خرم‌آباد» می‌دانیم، از مدیرانی که مانع توسعه لرستان هستند انتقاد کرد.

داریوش بارانی بیرانوند شامگاه دوشنبه در نشست با خبرنگاران در سخنانی با اشاره به اینکه شهرداری خرم‌آباد با پیگیری‌های اعضای شورای اسلامی شهر و همچنین مجموعه مدیریت شهری، در بین ۸۵ شهر عضو در مجمع شهرداران آسیا، به‌عنوان رئیس کمیته بهداشت و محیط‌زیست شهری انتخاب شده است، اظهار داشت: فرایند اداری این امر در حال طی‌شدن است و به‌زودی ابلاغ خواهد شد.

برگزاری رویداد زیست‌محیطی با حضور سفرای عضو مجمع شهرداران آسیا در خرم‌آباد

وی عنوان کرد: همچنین طی امسال یک رویداد مهم زیست‌محیطی با حضور سفرای کشور‌های عضو در مجمع شهرداران آسیا در شهر خرم‌آباد برگزار می‌شود.

شهردار خرم‌آباد با بیان اینکه حدود یک سال است که اجماع عمومی و تفاهم نانوشته‌ای در شهر خرم‌آباد برای اعتلای نام خرم‌آباد شکل‌گرفته است، افزود: در حوزه فرهنگی، ورزشی، تاریخی، اجتماعی و… فرایندی در حال شکل‌گیری است تا خرم‌آباد را از لنگرگاه توسعه به سمت توسعه سوق بدهیم، این امر را به فال نیک می‌گیریم.

بارانی بیرانوند، تأکید کرد: جامعه خبرنگاری نه‌تن‌ها مانعی بر سر شکل‌گیری تفاهم و ائتلاف نبوده که در طول یک سال گذشته زحمات زیادی در حوزه فرهنگ‌سازی، اقدامات رسانه‌ای و… انجام داده‌اند، در این راستا لازم می‌دانم که از همه خبرنگاران تقدیر و تشکر کنم.

در طول یک سال گذشته خبرنگاران صادقانه با مجموعه مدیریت شهری خرم‌آباد در راستای درخشش نام خرم‌آباد زحمت کشیده‌اندوی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در طول یک سال گذشته خبرنگاران صادقانه با مجموعه مدیریت شهری خرم‌آباد در راستای درخشش نام خرم‌آباد زحمت کشیده‌اند، گفت: شهر خرم‌آباد مسائل و مشکلات پیچیده‌ای دارد، شهر خرم‌آباد زخم‌های کهنه‌ای دارد، این یک خبر بد است، اما خبر خوب این است که این زخم‌ها باوجوداینکه کهنه هستند، اما آن‌قدر عمیق نیستند که طی یک بازه زمانی سه تا چهارساله، ترمیم نشوند، این را نه به‌عنوان شهردار، بلکه به‌عنوان یک کارشناس شهرسازی می‌گویم.

شهردار خرم‌آباد، تأکید کرد: زخم‌های خرم‌آباد کهنه هستند، اما عمیق نیستند، با مدیریت، همدلی و هم‌افزایی می‌شود خرم‌آباد را در محور توسعه سرعت بخشید.

بارانی بیرانوند در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه این اجماع، همدلی و هم‌افزایی در بین مدیران استان به‌اندازه افکار عمومی و جامعه خبرنگاری و دیگر ارکان توسعه متأسفانه وجود ندارد، بیان داشت: مدیرانی که در استان به دنبال کسب رضایت‌مندی در تهران هستند، مدیرانی که در استان فعالیت می‌کنند؛ اما در وزارتخانه‌ها به دنبال رضایتمندی هستند، مانع توسعه این استان هستند.

برخی از دستگاه‌ها نه‌تن‌ها با مجموعه مدیریت شهری هماهنگ و هم‌افزا نیستند، بلکه کمر به ممانعت از رویداد‌های خوب را در شهر خرم‌آباد و استان بسته‌اند وی تصریح کرد: بخشی‌نگری جفای در حق مردم است، مدیرانی که در کف جامعه به دنبال رضایت‌مندی نمی‌گردند، در حق شهر خرم‌آباد و استان لرستان ظلم می‌کنند، فرصت‌های توسعه برای استان لرستان و شهر خرم‌آباد حق‌الناس هستند، متأسفانه برخی از دستگاه‌ها نه‌تن‌ها با مجموعه مدیریت شهری هماهنگ و هم‌افزا نیستند، بلکه کمر به ممانعت از رویداد‌های خوب را در شهر خرم‌آباد و استان بسته‌اند، امیدواریم این همدلی، هم‌افزایی و هم فکری قبل از اینکه در بین مردم شکل بگیرد، در بین مسئولان به وجود آید.

شهردار خرم‌آباد در ادامه با تأکید بر اینکه ما هیچ‌وقت به خط و خطوط فرضی و انتزاعی در انجام فعالیت‌های خود قائل نبوده‌ایم، افزود: ما در حوزه ورزش اگر بیشتر از ورزش و جوانان، در تأمین سرانه‌ها، پشتیبانی از تیم‌های ورزشی و… اگر فعال‌تر نبوده‌ایم، کمتر از حوزه ورزش و جوانان توان نگذاشته‌ایم.

در خیلی از حوزه‌ها ما مرز‌ها را عبور کرده‌ایم تا بتوانیم کار جمعی انجام دهیمبارانی بیرانوند، بیان داشت: در حوزه فرهنگی اگر بیشتر از دستگاه‌هایی که خاص، متولی فرهنگ هستند کارنکرده‌ایم، کمتر هم کار نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در خیلی از حوزه‌ها ما مرز‌ها را عبور کرده‌ایم تا بتوانیم کار جمعی انجام دهیم، ادامه داد: در حوزه خدمات، آتش‌نشانی و.. همواره شهرداری خرم‌آباد به شهر‌های دیگر کمک کرده است، «جهان شهر من» قبل از هر چیز و همه در شهرداری شکل گرفت، ما خودمان را متولی جهانی‌شدن دره خرم‌آباد می‌دانیم، در کنار دوستان در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری.

شهردار خرم‌آباد، تأکید کرد: امیدوارم این همدلی، هم‌افزایی، حس مثبت بین مجموعه مدیریت شهری و جامعه رسانه وجود دارد، ادامه داشته باشد، این حس مثبت قطعاً خاصیت‌ها و ویژگی‌هایی دارد که به وجود آمده است، در مجموعه مدیریت شهری خصوصیاتی را دیده‌اید که این احساس به وجود آمده، ما هم همیشه با شما صادق بوده‌ایم و هستیم، شأن شما را و شأن حوزه فرهنگ و هنر دانسته‌ایم و خواهیم دانست.

بارانی بیرانوند، گفت: امیدوارم این فضای مثبت ادامه داشته باشد و همه کسانی که در راه توسعه استان مانع هستند، تعدادشان کم و بر تعداد کسانی که برای شهر خرم‌آباد و اعتلای نام لرستان، کشور و دنیا دل می‌سوزانند، افزوده شود.

منبع:مهر

برچسب ها: شهرداری ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار