دبیر قرارگاه عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش گفت: همزمان با ایام تابستان و تعطیلی مدارس مرحله دوم طرح شهید عجمیان با هدف بهسازی و شاداب سازی یکصد و ده هزار کلاس درس مناطق محروم در سراسر کشور در حال اجراست.

 

ضرغام پرنیان با عنوان اینکه در سال گذشته قریب ۷۰ هزار کلاس درس بهسازی و شاداب‌سازی شده است که پایلوت اصلی آن سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور بود گفت: تقویت روحیه جهادی دانش‌آموزان از ثمرات طرح شهید عجمیان است به این دلیل امسال هم دانش‌آموزان جهادی از استان‌های مختلف کشور مدارس هدف‌گذاری شده را بهسازی و شاداب سازی می‌کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ساخت و ساز‌ها در راستای رفع کمبود مدارس در کشور اظهار کرد: بر اساس آمار‌های موجود روزانه ۸ مدرسه جدید در کشور ساخته می‌شود و برای تدریس هم در یکسال و نیم گذشته حدود ۲۰۰ هزار معلم جدید جذب شده است. پرنیان به تلاش‌های دولت سیزدهم در زمینه توسعه خدمات و امکانات آموزشی کشور اشاره کرد و گفت: طرح شهید عجمیان به برکت خون این شهید به دستاورد‌های قابل توجهی در سراسر کشور منجر شده است و در دولت سیزدهم تنها با مشارکت خیرین ۱۱ هزار میلیارد تومان برای نوسازی مدارس هزینه شده است. او ادامه داد: امسال حدود ۱۷ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی دانش آموزی در طرح شهید عجمیان و سایر برنامه‌های جهادی آموزش و پرورش به کار نوسازی و بهسازی مدارس مناطق محروم سراسر کشور کمک می‌کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: سال گذشته با کمک همین گروه‌های جهادی ۷۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی و بهسازی مدارس هزینه شد و مهمترین دستاورد آن احساس مسئولیت در دانش آموزان است. پرنیان تاکید کرد: بر اساس سند تحول، تقویت گفتمان جهادی در میان مدیران و مسئولان مدارس، معلمان و دانش آموزان از وظایف اصلی آموزش و پرورش است و همه باید برای رسیدن به این دستاورد تلاش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.