رئیس جمهور فرانسه در گفتگوی جداگانه تلفنی با ولیعهد عربستان و رئیس دولت امارات متحده عربی خواستار تلاش‌های این دو مقام ارشد برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه غرب آسیا شد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه از گفتگوی تلفنی خود با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی و «محمد بن زاید»، رئیس دولت امارات متحده عربی با موضوع بررسی آخرین تحولات منطقه غرب آسیا خبر داد.

مکرون در این تماس‌های تلفنی از مقامات ارشد سعودی و اماراتی درخواست کرد تا همه طرف‌های درگیر در منطقه را به خویشتنداری و پرهیز از تشدید تنش دعوت کنند.

رئیس جمهور فرانسه روز گذشته نیز ساعاتی پس از سفر «ایمن الصفدی»، وزیرخارجه اردن به تهران و دیدار با «علی باقری»، سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان در تماسی تلفنی با عبدالله دوم، پادشاه اردن آخرین وضعیت تحولات منطقه را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده بود.

تلاش‌های پاریس به منظور دعوت طرف‌های درگیر در منطقه غرب آسیا به خویشتنداری در شرایطی است که این کشور در جریان عملیات ۱۳ آوریل وعده صادق که در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شده بود،به کمک رژیم صهیونیستی شتافته بود.

منبع: تسنیم

برچسب ها: فرانسه ، عربستان ، امارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار