مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان تحت پوشش و واجد شرایط این نهاد پرداخت شده است.

رضا مهرافروز مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی با اشاره به پرداخت ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان استان، گفت: این میزان تسهیلات در قالب ۷۹۳ پرونده بوده که به متقاضی کسب و کار در زمینه‌های مختلف خدماتی، کشاورزی و تولیدی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه پارسال نیز حدود ۱۳ هزار فقره تسهیلات کم بهره به افراد تحت پوشش پرداخت شد، اضافه کرد: امسال نیز با حمایت کمیته امداد و همکاری بانک‌های عامل ۱۳ هزار فقره وام اشتغال‌زایی در سطح استان پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی اجرای طرح‌های نوین را از اولویت‌های پرداخت تسهیلات برشمرد و اظهار کرد: افراد تحت پوشش شامل سرپرست خانوار و اعضای کمک معیشت بگیر، فرزندان ذکور همسفره، همسران بیکار نوعروسان، بانوان سرپرست خانوار و سایر واجدان شرایط اشتغال و دیگر نیازمندان به ترتیب در اولویت پرداخت این تسهیلات قرار دارند.

مهرافروز بیان کرد: در حال حاضر ۹۸ هزار خانواده با جمعیت حدود ۱۹۵ هزار نفر در آذربایجان‌غربی تحت پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند که از این تعداد ۸۷ هزار نفر مستمری امداد دریافت می‌کنند.

سالانه هزاران نفر از مددجویان کمیته امداد آذربایجان‌غربی با اجرای طرح‌های مختلف اشتغال و خودکفایی، از زمره مددجویان خارج می‌شوند و حتی برخی از آنان به جرگه کارآفرینان افزوده شده و مددجویان دیگر را مشغول به فعالیت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.