رئیس اداره دامپزشکی هفتکل، از اتمام واکسیناسیون دام‌های سنگین شهرستان علیه بیماری تب مالت خبر داد.

امید ممبینی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان هفتکل گفت: با برنامه ریزی‌های انجام گرفته طرح واکسیناسیون بروسلوز در دام سنگین از ابتدای سالجاری در سطح واحد‌های اپیدمیولوژیک شهرستان هفتکل آغاز گردید.

او می‌گوید: جهت پیشگیری و بروز از بیماری بروسلوز در جمعیت دام سنگین این شهرستان در سالجاری بیش از یک هزار راس دام سنگین در روستا‌ها و دامداری‌های شهرستان هفتکل جهت پیشگیری از بیماری بروسلوز تحت پوشش واکسیناسیون رایگان قرار گرفتند.

ممبینی در خصوص واکسیناسیون بروسلوز در جمعیت دام سنگین شهرستان عنوان نمود: پوشش واکسیناسیون بصورت ۱۰۰ درصد در تمامی واحد‌های تحت پوشش صورت پذیرفت.

رئیس اداره دامپزشکی هفتکل افزود: پیشگیری و کنترل بیماری بروسلوز در حیوانات از طریق واکسینه نمودن دام‌ها و رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی و شناسایی و حذف دام‌های آلوده انجام می‌شود.

 ممبینی در پایان گفت: یکی از اصلی‌ترین راه‌های انتقال بیماری بروسلوز در جمعیت انسانی تماس انسان با دام آلوده و مصرف فرآورده‌های خام دامی خصوصاً لبنیات خام می‌باشد که مهمترین راه‌های پیشگیری از بیماری بروسلوز در انسان خودداری از مصرف شیر و سایر لبنیات غیر پاستوریزه می‌باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.