مدیر صندوق کارآفرینی امید یزد گفت: ۵۲۴ هنرمند صنایع دستی استان با اعتباری معادل ۷۶۰ میلیارد ریال زیر چتر حمایتی صندوق کارآفرینی امید قرار گرفتند.

 سید عباس امامیم دیر صندوق کارآفرینی امید یزد گفت: با توجه به ثبت جهانی یزد و جایگاه صنایع دستی و بومی استان در سطح ملی و بین المللی، حمایت از صنعتگران این بخش از اولویت‌های صندوق کارآفرینی امید استان می‌باشد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ طی دو تفاهم‌نامه ملی و استانی و از محل منابع تبصره ۱۸ و کمک‌های فنی اعتباری با سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، ۵۲۴ فقره تسهیلات اشتغال به مبلغ ۷۶۰ میلیارد ریال به هنرمندان صنایع دستی پرداخت شده و این روند همچنان ادامه دارد.

امامی افزود: از تسهیلات یاد شده ۲۲۵ فقره به مبلغ ۴۰۲ میلیارد ریال به هنرمندان مرد و ۲۹۹ فقره به مبلغ ۳۵۸ میلیارد ریال به بانوان هنرمند صنایع دستی اختصاص یافته است.

مدیر صندوق استان اظهار داشت: بیشترین تسهیلات پرداختی در زمینه سفال و سرامیک، منبت و مشبک چوب، زیورآلات سنتی، گلیم‌بافی و زیلوبافی می‌باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت صنایع دستی استان و حمایت بیشتر از هنرمندان این بخش، پیگیر جذب اعتبارات مازاد از سایر استان‌ها هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار