سیلو‌های گندم مازندران در حالی میزبان بیش از ۱۷۵ هزار تن گندم برای تبدیل به آرد و پخت نان در خبازی‌های استان می‌باشد که این رقم در سال‌های گذشته بی سابقه است.

عباسعلی وفائی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت: امسال با توجه به تلاش مجموعه وزارت جهاد کشاورزی برای تحقق اصل خودکفایی گندم در کشور، عملیات خرید تضمینی گندم توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران با موفقیت پیگیری شد و تاکنون میزان خرید این محصول استراتژیک در کشور از ۱۰ میلیون تن عبور کرد.

او افزود: اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران در سالجاری با تامین بیش از ۲۳۸ هزار تن گندم جهت مصرف در استان به رقم ۱۷۵ هزارتن ذخیره استراتژیک گندم در سیلو‌های استان دست یافت.

وفائی نژاد گفت: تاکنون نزدیک به ۱۰۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان مازندران به صورت تضمینی خریداری شد و بیش از ۱۲۵ هزارتن گندم نیز از محل خرید تضمینی سایر استان‌ها وارد گردید.

او با اشاره به حمل بیش از ۲۴ هزار تن از این گندم‌ها به صورت ریلی، افزود: سیلوی مرکزی استان مازندران در شهرستان نکا با بهره گیری از ظرفیت ناوگان ریلی برای حمل گندم موجب تسریع در فرآیند حمل و بارگیری و همچنین کاهش ترافیک جاده‌ای و هزینه‌های مربوط به حمل و تامین گندم استان گردیده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با توجه به نیاز استان به تامین گندم از مبادی متنوع، گفت: استان مازندران با توجه به مصرف غالب نان بربری نیازمند به تامین گندم با کیفیت بالا می‌باشد که به همین منظور پیگیری‌ها و برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته و غالب گندم‌های ورودی به استان نیز تولید شده در استان‌های با کیفیت بالای گندم می‌باشد.

او همچنین به تامین گندم از طریق بنادر استان نیز اشاره کرد و افزود: به منظور استفاده از ظرفیت بنادر مازندران جهت تسریع در حمل و صرفه جویی در تامین کالا‌های اساسی و کاهش هزینه‌های تمام شده برای بخش‌های تولیدی و ارتقای کیفیت محصولات تولید شده پیگیری‌های خوبی از سوی مسئولین استان برای تحقق واردات و تامین مواد اولیه کیفی صورت گرفت و تا امروز نزدیک به ۱۰ هزارتن گندم با کیفیت بالا از کشور‌های همسایه دریای خزر وارد بندر امیرآباد و حمل به مراکز ذخیره سازی استان گردید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.